هشدار جمعی از دانشگاهیان ایران به وزیر علوم


جرس: جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و چند دانشگاه معتبر دیگر ضمن هشدار درباره عواقب تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، از وزیر علوم خواستند تا تصمیم اش را این باره تصحیح کند.

 

 در نامه ای که روز سه شنبه ۹ اردیبهشت (۳۱ اوت) منتشر شد، ۳۸ تن از دانشگاهیان از کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستند که تصمیم اخیرش مبنی بر تغییر یوسف ثبوتی از ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان را "تصحیح" کند.

امضا کنندگان این نامه که در دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه دانش های بنیادی و دانشگاه های تهران، اصفهان، کرمان و زنجان مشغول به کار هستند، نسبت به "تاثیرات زیانبار" این تصمیم هشدار دادند.

یوسف ثبوتی موسس انجمن نجوم و رییس انجمن فیزیک ایران بوده است که از بدو تاسیس ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان را بر عهده داشت و از سوی دولت ایران به عنوان "چهره ماندگار" در حوزه علم شناخته شده است.

  دانشجو، یک ماه پیش طی حکمی سرپرست جدیدی برای دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان منصوب کرد و در احکام جداگانه ای ضمن تقدیر از آقای ثبوتی، او را به عضویت در هیات ممیزه مرکزی علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی وزارت علوم و نیز عضویت در هیات ممیزه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان منصوب کرد.

اساتید دانشگاه های ایران با اشاره به سوابق درخشان و عملکرد بیست ساله آقای ثبوتی در مدیریت این دانشگاه خطاب به وزیر علوم نوشته اند: "کاش قبل از تصمیم گیری عجولانه در این مورد شناخت کافی از مقام استاد ثبوتی و همچنین رابطه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با جامعه علمی ایران از یکسو و مردم و بزرگان شهر زنجان از سوی دیگر فراهم می آمد." 

به گزارش بی بی سی،امضا کنندگان این نامه با تاکید بر "ارائه کمک فکری" به آقای دانشجو از او خواسته اند تا تصمیم اش را تا "حد امکان" تصحیح کند و مدیریت جدید این دانشگاه را با نظر آقای ثبوتی و "دیگر خبرگان دانشگاهی" انتخاب کنند.

در این نامه آمده است که چنانچه تغییری در تصمیم وزیر علوم داده نشود، دانشگاه تحصیلات تکمیلی "راه افول" را طی خواهد کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر