نماینده ولی فقیه در سپاه: رهبری، ملاك حق است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاكید بر اینكه همه بابد زیر چتر ولی فقیه قرار گرفته و ملاك ریزش‌ها ورویش‌ها را ایشان بدانیم، تصریح كرد: تاریخ نشان داده هر گاه مردم حول محور رهبری حركت كنند، معجزات بزرگی را خواهند آفرید.

به گزارش فارس، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، عصر امروز در اختتامیه پانزدهمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) كه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، با اشاره به موضوع رویش‌ها و ریزش‌ها در طول تاریخ، تاریخ را آئینه‌ای پیش روی انسان‌ها دانست و گفت: باید ببینیم این رویش‌ها و ریزش‌های افراد و امت‌ها تصادفی است یا قانومند.

وی تصریح كرد: در این خصوص سه نظریه وجود دارد كه عده‌ای حوادث تاریخ را تصادفی می‌دانند و عده‌ای دیگر آن را جبری اعلام می‌كنند و می‌گویند این رویش‌ها و ریزش‌ها در اختیار انسان‌ها نیست.
سعیدی افزود: اما نگاه قرآن یك نگاه قانونمند است و اگر ما بتوانیم قوانین حاكم بر تاریخ را كشف كنیم این امر بقای ما را تضمین خواهد كرد.

وی با بیان اینكه قرآن انسان را در حوادث مثبت و منفی تاریخ مؤثر می‌داند، در خصوص ملاك ریزش‌ها و رویش‌ها گفت: احزاب،‌امت‌ها و نخبگان ارزش ذاتی ندارند بلكه ارزش آنها با محوریت حق بستگی كامل دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در این خصوص نیز سه نظریه متصور است. عده‌ای قدرت را ملاك حق می‌دانند كه اینها زورمندان تاریخند اما عده‌ای دیگر قدرت ناشی از رای مردم را محور حقانیت اعلام می‌كنند كه كسانی مانند ژان ژاك روسو از این دست افرادند اما قرآن می‌گوید حق باید از منشاء ذیحق نشات گرفته باشد و ما می‌دانیم كه در هیچ دوره‌ای زمین خالی از نماد حق نبوده است.

سعیدی پیشوا و حجت خدا و شریعت و آئین‌ را دو نماد حق معرفی كرد و گفت: پیامبر اسلام نماد حق و ملاك روشنی برای انسان‌ها بود كه حقانیت حركت بستگی به نزدیكی او با پیامبر داشت و بعد از او نیز ائمه معصومین و زیرمجموعه‌های آنها نماد حق‌اند و امروز كه امام زمان در پرده غیبت قرار دارند رهبری باید محور حق باشد.
وی با بیان اینكه ما باید زیر چتر ولی فقیه بوده و میزان حقانیت افراد را در پیوستگی آنها با ولی فقیه بسنجیم شرایط امروز را یك شرایط حساس دانست و گفت: یكی از اشتباهات بزرگ خواص در گذشته این بود كه نتوانستند بین عصر علوی و عصر نبوی تفاوت قائل شوند ودیدیم پس از رحلت پیامبر یاران او به 4 دسته تقسیم شدند كه دسته اول سلمان‌ها،‌مقدادها و ابوذر‌ها بودند كه حول محوریت حضرت علی و به پرچمداری حضرت زهرا كه پرچمدار جهاد سیاسی در آن دوره بود در برابر فتنه‌گران ایستادند و در این مسیر تردیدی به خود راه ندادند.
وی ادامه داد: دسته دوم طلحه‌ها و زبیرها بودند كه در برابر نماد حق موضع گرفتند و دسته سوم متوقفین بودند كه فهم سیاسی نداشتند كه از نمونه‌های آن می‌توان به عبدالرحمن بن عوف و عبدالله عمر اشاره كرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دسته دیگر كسانی بودند كه دو پهلو صحبت كردند و به اصطلاح مغازه دونبش داشتند كه شاید مشكل‌ترین قشر در خواص همین‌ها بودند.
سعیدی با اشاره به حوادث اخیر در كشور گفت: امروز هم شاهد همان دسته افراد به علاوه دسته دیگری هستیم كه این دسته جدید می‌گویند ما به رهبری ارادت داریم و طرف مقابل را قبول نداریم اما برای جذب آنها اینگونه حركت می‌كنیم.

اما دسته دیگر كسانی بودند كه در برابر ولایت ایستادند و اگر تا دیروز زیر سایه خط امام حركت می‌كردند امروز در مقابل آن ایستادند و دسته دیگر متوقفین بودند كه سكوت كردند و دعوا را تنها بین دو كاندیدا دانستند در حالی كه عرصه، عرصه دعوای حق و باطل بود اما دسته چهارم كسانی هستند كه در این معركه بازی دوگانه كردند و عده‌ای نیز در كنار ولایت ایستادند و عمارگونه از محور حق دفاع كردند.

وی خاطرنشان كرد: ما باید در تمامی صحنه‌ها تابع رهبری باشیم چرا كه وی ملاك حق است و تاریخ نشان داده هر گاه مردم حول محور رهبری حركت كردند بزرگترین معجزات را آفریدند.

0 comments:

ارسال یک نظر