فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران خواهان آزادی تاجیک شد

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) با صدور بیانیه ای از مقام های ایرانی خواسته است که عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار، را آزاد کنند و درباره اتهام "هتک حرمت" او تحقیقات لازم را انجام دهند.

به گزارش بی بی سی فارسی، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران پنجشنبه هفتم مرداد (۲۹ ژوئیه) از درخواست بیش از ۹۰ روزنامه ‌نگار ایرانی که با امضای نامه ای خطاب به عباس جعفری دولت ‌آبادی، دادستان تهران نسبت به وضعیت آقای تاجیک ابراز نگرانی کرده اند و خواهان آزادی او شده اند، حمایت کرد.

آیدن وایت، دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در بیانیه روز پنجشنبه این سازمان گفت: ناکامی در عدم ارائه مدرکی دال برای اینکه او قانون را نقض کرده است و بیم این که در زندان مورد آزار و اذیت قرار گرفته باید به خوبی نشان دهد که بی عدالتی هولناک اتفاق افتاده است.

وی افزود: اگر موردی نیست که باید به آن پاسخ داده شود، او (تاجیک) باید فورا آزاد و تمام اتهامات آزار و اذیت باید بررسی شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز سه شنبه نسبت به "هتک حرمت" عبدالرضا تاجیک ابراز نگرانی کرد.

گزارشگران بدون مرز گفت که تاجیک در ملاقات حضوری با افراد خانواده خود گفته است که در اولین شب زندان، در حضور معاون دادستان مورد بد رفتاری قرار گرفت و به او "هتک حرمت" شد.
 
خانواده عبدالرضا تاجیک شنبه دوم مرداد به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران نامه نوشتند و خواهان رسیدگی به وضعیت او شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر