عضو فراكسيون خط امام: اصولگرايان عملا منشعب شده‌اند



دولت 50 درصد برنامه چهارم را اجرا نكرده و احزاب را به تعطيلي كشانده است

يك عضو فراكسيون خط امام گفت: واقعيت اين است كه اصولگرايان عملا منشعب شده‌اند. در واقع در فضاي پس از انتخابات هم اردوگاه اصلاح‌طلبان و هم طيف اصولگرايان دچار انشقاق شد. عده‌اي از اصولگرايان كه به عملكرد دولت پس از انتخابات اعتراض داشتند، هم مثل گروه‌هايي از اصلاح‌طلبان از تندرويي‌ها پرهيز كردند و مرز خود را با دولت مشخص كردند.

به گزارش ایلنا، سعدالله نصيري نماينده زنجان در مورد احتمال ائتلاف ميان گروه‌هاي معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا تصريح كرد: اين حركت‌ها از مدت‌ها پيش آغاز شد. اما در عمل توفيقي به دست نياوردند. حتي در مجلس تلاش‌هايي هم براي ايجاد چنين فراكسيوني صورت گرفت اما نمايندگان اصولگرا براي اينكه گفته نشود كه جلو دولت قرار گرفته‌اند، محافظه‌كاري كردند. اما من براي برون‌رفت از انسداد فضاي سياسي موجود، توصيه و تلاش مي‌كنم كه چنين اتفاقي بيفتد. اما همانطور كه گفتم هنوز تحرك خاصي مشاهده نمي‌شود.

این عضو فراكسيون خط امام همچنین معتقد است با توجه به تندروي‌هاي برخي از ليدرهاي اصلاح‌طلب، احتمال انشعاب درون اين جريان وجود دارد.

نصيري درباره دلايل سكوت اصلاح‌طلبان در شرايط سياسي فعلي گفت: يكي از دلايل اين سكوت به اين مسئله برمي‌گردد كه اصلاح‌طلبان مي‌خواهند فضا را براي سوء استفاده دشمنان نظام از بين ببرند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان بيشتر به عنوان منتقد دولت عمل مي‌كنند و گرنه چارچوب‌هاي نظام و قانون اساسي و رهبري مورد تائيد و قبول آنهاست. مثلا دولت 50 درصد برنامه چهارم را اجرا نكرده و احزاب را عملا به تعطيلي كشانده. در شرايطي كه دولت چنين عمل مي‌كند، مي‌بينيم كه انتقاد از دولت به اصلاح‌طلبان محدود نمي‌شود و بخشي از اين انتقادات از جانب خود اصولگراها مطرح مي‌شود. اما اگر همين مطالب را اصلاح‌طلبان بگويند مورد هجمه وسيع قرار مي‌گيرند.

عضو فراكسيون خط امام درباره انتخابات آينده مجلس و حضور اصلاح‌طلبان در آن يادآور شد: با توجه به عملكرد شوراي‌نگهبان بخش عمده‌اي از كانديداهاي اين طيف، نمي‌توانند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند. به هر حال بايد منتظر ماند و ديد كه شوراي نگهبان چقدر اجازه فعاليت به جريان سياسي اصلاح‌طلب جهت حضور در انتخابات را خواهد داد.

نماينده زنجان در مجلس با تائيد احتمال انشعاب ميان اصلاح‌طلبان خاطر نشان كرد: اين انشعاب امكان‌پذير است. به اين دليل كه عملكرد برخي از ليدرهاي اصلاح‌طلبان باعث شده بخشي از اين نيروها راه خودشان را جدا كنند.

نماينده اصلاح‌طلب افزود: اصلاح‌طلبان هم مثل اصولگرايان يك طيف هستند و در اين طيف هم عده‌اي تندروي كردند. بنابراين تندروها و اصلاح‌طلبان معتدل دوشاخه خواهند شد.

0 comments:

ارسال یک نظر