اخبار زندانیان سبز؛ وکیل زینت جلالیان: به فرجام پرونده خوش‌‌بین هستم

محمد شریف، وکیل زینب جلالیان، زندانی سیاسی محکوم به اعدام پس از دیدار روز دوشنبه، 14 تیرماه با جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد "به فرجام پرونده زینب جلالیان خوش‌بین است."

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر محمد شریف اضافه کرد: در این دیدار، تصمیم دادستان مبنی بر این بود که زینب جلالیان، به کرمانشاه منتقل شود چرا که پرونده در دادگاه انقلاب این شهر مطرح و منجر به صدور حکم شده است.

با توجه به طولانی‌بودن مسیر کرمانشاه تا تهران، از پنج ماه گذشته که زینب جلالیان در زندان اوین به سر برده، تنها یک بار پدرش موفق به ملاقات با وی شد. به گفته شریف، انتقال جلالیان به کرمانشاه، حداقل شرایط را برای ملاقات خانواده با وی آسان‌تر خواهد کرد.

محمد شریف در نهایت اعلام کرد که پس از ملاقات با دادستان تهران و بررسی پرونده این زندانی سیاسی کرد، نسبت به فرجام پرونده وی، خوش‌بین است، لازم به ذکر است در این دیدار، برادر زینب جلالیان نیز حضور داشته است.

گفتنی است زینب جلالیان از سال 1386 به اتهام "هم‌کاری با گروه پژاک" در زندان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این زندانی سیاسی، در دادگاهی چند دقیقه‌ای و غیرعلنی به اعدام محکوم شده است.

روحیه مسعود باستانی در زندان خوب است

مسعود باستانی از جمله زندانیان سیاسی پس از انتخابات است که در یک سال اخیر بدون یک روز مرخصی در زندان به سر برده است. او در دادگاه به تحمل ۶ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۳۴ میلیون تومانی محکوم و از بهمن ماه به زندان رجایی شهر منتقل شده است.

به گزارش کلمه، همسر باستانی از بیم و امیدها در این یک ساله میگوید و عنوان می‌کند که به تازگی زندگی مشترک خود را با مسعود آغاز کرده و تازه سر و سامانی به آن داده بودند.

او می گوید نبود همسرش را از خوردن غذا تا مسایل بزرگتر مثل مناسبتهایی مانند تولد و ازدواج احساس می کند.
او در عین حال می گوید که باستانی در زندان همچنان امیدوارانه به آینده نگاه می کند. به گفته امرآبادی این یک ساله برای او و همسرش همراه با خوشبختی و امید بوده است.

او درباره یکی از اتهامات همسرش می‌افزاید: مسعود را به پرداخت جریه نقدی بسیار زیادی محکوم کرده اند که ما واقعا نمی دانیم چرا؟ ما با یک هفته نامه فارسی زبان که عمدتا دارای مطالب فرهنگی و ادبی بود، همکاری داشتیم و جالب است بدانید که دو سال پیش ماموران وزارت اطلاعات مسعود را برای بازجویی احضار کرده بودند، به ما اعلام کردند این هفته نامه هیچ مشکلی ندارد و شما می توانید همکاری خود را با آن ادامه دهید. حال می گویند این یک رسانه ضد انقلاب است و آن مامور وزارت اطلاعات اشتباه کرده است! همچنین روزنامه نگار می تواند با هر رسانه ای که ضد امنیت کشورش و وابسته به دول متخاصم نباشد، کار کند.


آخرین وضعیت مختار اسدی و محمود باقری، دو عضو دربند کانون صنفی معلمان

درحالی که روز چهارشنبه، شانزدهم‌ تیرماه، مختار اسدی، عضو بازداشت‌شده‌ کانون صنفی معلمان کرج، با خانواده‌ی خود تماسی کوتاه برقرار کرده است، بی‌خبری از محمود باقری عضو هیآت مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش بامدادخبر، مختار اسدی در این تماس تلفنی کوتاه که پس از ده روز بی‌خبری صورت گرفته، از نگهداری خود در زندان اوین خبر داده و حال خود را خوب توصیف کرده است.

اسدی، آموزگاری است که به تازگی دو سال تبعید را پشت سر گذاشته و متآهل و دارای دو فرزند است.

در همین حال، بی‌خبری از محمود باقری، دبیر باسابقه‌ فیزیک منطقه‌ چهار تهران، وارد یازدهمین روز خود شد.

محمود باقری روز هشتم تیرماه، پس از احضار به حراست منطقه چهار اداره‌ی آموزش و پرورش شهر تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و از آن زمان تاکنون تلاش‌های همسر و خانواده‌ی این عضو هیآت مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران، برای به دست آوردن اطلاعی از محل بازداشت وی، بدون نتیجه مانده است.

خطر اعدام برای یک نوجوان بلوچ

یک نوجوان بلوچ که هفت ماه قبل توسط نیروهای امنینی ربوده شد، در خطر اعدام قرار دارد.

به گزارش هرانا، محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازی، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام همکاری با یک گروه معاند نظام بازداشت شده است.

ماموران امنیتی محمد صابر ملک را تحت فشار قرار داده اند تا به ارتباط با یک گروه معاند نظام به نام جندالله اعتراف کند، آن ها هم چنین در تماس با خانواده وی از ایشان خواسته اند در صورت عدم معرفی برادر بزرگ وی که در گروه جندالله عضویت دارد وی را اعدام خواهند کرد.

شایان ذکر است، مسئولان قضایی علی رغم گذشت هفت ماه از بازداشت اين زنداني، تاکنون هیچ حکمی ائم از قرار بازداشت موقت یا حکم دادگاه، برای وی صادر نکرده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر