اخبار زندانیان سبز : لغو مرخصی تمامی زندانیان سیاسی اوین تا اطلاع ثانوی

به زندانیان سیاسی بازداشتگاه اوین اعلام شده که حق استفاده از مرخصی را ندارند. حتی زندانیان سیاسی قدیمی این بند نیز که طبق قانون از مرخصی‌های شان استفاده می کردند دیگر حق استفاده از مرخصی را ندارند و به همه گفته شده فعلا به مرخصی فکر نکنید.

به گزارش کلمه، زندانیان این بند از مسئولان زندان و دادستان تهران دلیل این بی‌قانونی را پرسیده‌اند و اینکه چرا قانون درباره این زندانیان که بیشترشان حکم تایید شده دارند رعایت نمی شود.

 در همین راستا و در پی عدم موافقت قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با مرخصی محسن عبدی، این فعال دانشجویی اوایل هفته جاری به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش دانشجونیوز، محسن عبدی، فعال دانشجویی و دانشجوی باستان شناسی دانشگاه بوعلی همدان، هنگامی که برای کار شخصی روز عاشورا در خیابان های تهران در حال رفت و آمد بوده توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد و تا اواسط خرداد ماه در بازداشتگاه اوین در بازداشت به سر برد.

وی در اواسط خرداد ماه برای مدت چند روز به مرخصی آمد که با اتمام این فرصت و عدم تمدید آن توسط قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به زندان اوین بازگردانیده شد.

 قابل ذکر است که این فعال دانشجویی از سوی دادگاه بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده و خانواده عبدی به علت سکونت در شهرستان و عدم تمکن مالی توانایی پیگیری مؤثر وضعیت وی را ندارند. پرونده وی به دادگاه تجدید نظر شعبه ۵۴ انقلاب ارسال شده و امید می رود با توجه به بی گناه بودن و نبود مستندات موجه در پرونده وی از اتهامات وارده تبرئه شود.

انتقال مجید توکلی و چند زندانی دیگر به بند ۳۵۰ اوین
 مجید توکلی به همراه تنی چند از زندانیان سیاسی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شدند.

 به گزارش دانشجونیوز، درپی قطع ارتباطات تلفنی زندانیان بند ۳۵۰ به بهانه تعمیرات ساختمانی، مجید توکلی به همراه تعداد نامعلومی از زندانیان بند هفت زندان اوین به بند ۳۵۰ منتقل شده اند.

 این بند در حال حاضر تلفن‌اش قطع و شرایط پزشکی و بهداشتی مناسبی ندارد و مدتی است که در آن ساخت ساز می شود که هنوز هم ادامه دارد.

 به نظر می رسد انتقال این زندانیان با اهداف خاصی صورت پذیرفته باشد.

 در روزهای اخیر اخباری از شرایط بسیار نامناسب زندانیان این بند به خارج از زندان ارسال شده بود.

بازداشت نورا نبیل‌زاده، شهروند مشهدی
نورا نبیل‌زاده شهروند بهایی ساکن مشهد امروز، اول تیر ماه بازداشت شد.

 به گزارش رهانا، بعد از ظهر روز یکم تیرماه در حالیکه نورا نبیل‌زاده به همراه تعدادی از دوستان خود در یک اقدام اجتماعی، برای بچه های یک پرورشگاه در مشهد، برنامه و موسیقی اجرا می کردند، از طرف مامورین وزارت اطلاعات و درحالیکه حکم بازداشت وی را به اتهام تبلیغ بهاییت در اختیار داشتند، بازداشت شد.

 مامورین پس از بازداشت وی، با یکدیگر به منزل خانواده‌‌‌ی او رفته و ضمن تفتیش کامل منزل، کلیه‌ی کتب مربوط به دیانت بهایی، کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل‌های همه اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند.

وضعیت وخیم کاوه کردی مقدم در زندان ارومیه
وضعیت جسمانی کاوه کردی مقدم، از زندانیان کرد محبوس در زندان ارومیه که به بیماری سرطان مبتلا است، به شدت وخیم شده است.

 به گزارش هرانا، با اینکه شدت بیماری آقای کردی مقدم تا جایی است که پزشکان نیز از وی قطع امید کرده اند، اما کمامان مسئولان زندان از دادن مرخصی استعلاجی به وی امتناع می کنند.

 وی که از حق داشتن وکیل نیز محروم است تنها هشت ماه از پایان محکومیت‌اش باقی مانده و اعتراض خانواده و زندانیان نیز در این باره راه به جایی نبرده است.

 گفتنی است وضعیت پزشکی این زندانی یکی از عمده دلایل اعتراضات زندانیان سیاسی زندان ارومیه در چند ماه اخیر عنوان شده است.

اعتصاب پزشکان بهداری زندان ارومیه

 پزشکان بهداری زندان ارومیه در اقدامی اعتراضی نسبت به شرایط بد کاری خود دست به اعتصاب نامحدود زدند.

 به گزارش هرانا، این پزشکان به علت عدم پرداخت حقوق چندین ماه خود و عدم وجود امکانات حداقلی پزشکی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان دست از کار کشیدند.

  آنها که اعتراض خود را از امروز سه شنبه اول تیرماه شروع کرده و اعلام داشتند تا تغییر شرایط به کار باز نخواهند گشت.

0 comments:

ارسال یک نظر