قطع کامل ارتباط تلفنی زندانیان بند ۳۵۰ و کاهش سهمیه تلفن زندانیان سیاسی رجایی شهر

ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی بند 350 با خانواده‌هایشان از شب گذشته به طور کامل قطع شده است.

به گزارش کلمه، علاوه بر این ساخت و ساز و بنایی نیز همچنان در بند ۳۵۰ ادامه دارد و زندانیان جای مناسب برای خواب و استراحت ندارند. فضای بند نیز همچنان گرم است و هنوز وسایل خنک کننده و مناسب برای این بند نصب نشده است. گاز این بند نیز همچون اندرزگاه هفت چند روزی است که قطع شده و زندانیان مجبور به استحمام با آب سرد هستند.

این در حالی است که دادستان تهران دیروز با اعزام نماینده ای به بند ۳۵۰ دستور رسیدگی به مشکلات زندانیان این بند و بهبود وضع آنان را داده است و زندانیان این بند امیدوارند که دستور دادستان برای رفع مشکلات پیگیری شود.

همچنین از زندان رجایی شهر خبر می‌رسد که سهمیه تلفن زندانیان سیاسی این زندان به چند دقیقه در روز کاهش پیدا کرده است و از طرف دیگر این زندانیان برای یک تلفن یک دقیقه ای باید ساعت ها در صف بایستند.
 
به گزارش کلمه به نقل از منابع داخل زندان رجایی شهر، محدودیت تلفن برای زندانیان سیاسی رجایی شهر برای کنترل هرچه بیشتر مکالمات این زندانیان است. در همین حال زندانیان عادی که جرایمی چون قتل و قاچاق مواد مخدر مرتکب شده اند می توانند به هر اندازه که می خواهند از امکان تلفن استفاده کنند.

به گزارش برخی منابع، همچنین مسئولان زندان از زندانیان سیاسی خواسته اند شماره هایی را که قصد دارند با آنها تماس بگیرند، نیز از قبل مشخص کنند و غیر از آن شماره ها، زندانیان نمی توانند با شماره دیگری تماس بگیرند که این موضوع با اعتراض این فعالان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی روبه‌رو شده است.

داود سلیمانی، مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، مهدی محمودیان، عیسی سحرخیز، منصور اسانلو، رسول بداغی و حشمت الله طبرزدی از جمله زندانیان رجایی شهر هستند.

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر با اعتراض به این روند خواهان تغییر آن شده اند و گفته اند که سهمیه تلفن‌شان به حالت عادی برنگردد، آنها نیز واکنش نشان خواهند داد و اقدامات دیگری خواهند کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر