بهسازی کتابهای درسی با موضوع حجاب و عفاف در برنامه درس ملی

چکیده : حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: تا کنون به مسئله حجاب و عفاف در کتابهای درسی توجه لازم شده است اما نیاز به یک بازبینی دارد که با تصویب برنامه درس ملی سرفصلها و عناوین مربوط به این موضوع نیز بازنگری می شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از بهسازی کتابهای درسی در بحث حجاب و عفاف در قالب برنامه درس ملی خبر داد.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: تا کنون به مسئله حجاب و عفاف در کتابهای درسی توجه لازم شده است اما نیاز به یک بازبینی دارد که با تصویب برنامه درس ملی سرفصلها و عناوین مربوط به این موضوع نیز بازنگری می شوند.

پیش از این نیز مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با مهر عنوان کرده بود که یکی از وظایف بیست و چندگانه آموزش و پرورش در بحث حجاب و عفاف، گنجاندن این موضوع از دیدگاه آیات و روایات همراه با تبیین ضرورت و فلسفه آن در کتابهای درسی برای دانش آموزان است.

سویزی با بیان اینکه یکی از مواردی که در ویرایش کتابهای درسی جدید به آن تاکید شد اصلاح نگاه جنسیتی و معرفی زنان و مردان به عنوان عناصر مکمل است، افزود: طبق بررسی این سازمان در دوره پیش دبستانی هیچ محتوایی در مورد حجاب و عفاف برای دانش آموزان طراحی نشده که قرار شد در محتوای آموزشی مقاطع و سالهای بعد جبران شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره نحوه ورود مسئله حجاب و عفاف در کتابهای درسی نیز گفت: سازمان پژوهش تولیدات مختلف آموزشی از جمله مجلات رشد برای سنین مختلف، نرم افزارهای آموزشی و کتابهای کمک درسی دارد که می تواند به موضوعات فرهنگی مختلف همچون حجاب و عفاف بپردازد.

محمدیان افزود: البته در کتابهای درسی همچون بینش و معارف اسلامی و مطالعات اجتماعی به این موضوع پرداخته شده اما تصمیمی برای اینکه کتاب مستقلی به این موضوع اختصاص دهیم نداشته ایم.

0 comments:

ارسال یک نظر