اخبار زندانیان سبز : بلاتکلیفی و بی‌خبری از دو عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و دو دانشجو در هرمزگان

فیصل ضرغامی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه هرمزگان، به همراه حسین نبی زاده و ناصر نبی زاده که هر سه از فعالان ستاد میرحسین موسوی در انتخابات گذشته بودند، 9 روز است که بلاتکلیف در زندان هرمزگان به سر می‌برند. همچنین علی ذاکری رئیس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه هرمزگان روز گذشته بازداشت شد.

بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، این سه فعال ستاد موسوی، نه تنها تاکنون دیداری نداشته‌اند، بلکه هنوز تفهیم اتهام هم نشده‌اند.

همچنین تاکنون هیچ یک از مقام‌های اجرایی و قضایی استان پاسخگوی خانواده‌های این زندانیان درباره اتهام و محل نگهداری این زندانیان نبوده است.
 
گفته می‌شود صبح دیروز، چندی از اصلاح طلبان بندرعباس با استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل حراست استانداری هرمزگان درباره وضعیت این افراد دیداری داشتند اما تاکنون بهبود در شرایط آنان ایجاد نشده است.

گفتنی است ظهر دیروز نیز رئیس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه هرمزگان، علی ذاکری، بازداشت شد و تاکنون خبری درباره وضعیت او در دست نیست.

فیصل ضرغامی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه هرمزگان، کارشناس امور اقتصادی استانداری ظهر شنبه 22 خرداد در محل کار توسط نیروهای امنیتی دستگیر و جهت تفتیش منزل به آنجا برده شده و از آن یه بعد خبر موثقی از محل نگهداری وی در دست نیست.

همچنین دو تن از دانشجویان هرمزگانی که مشغول تحصیل در یزد بودند، حسین نبی زاده فرزند منصور نبی زاده از اعضا جبهه مشارکت و ناصر نبی زاده، فرزند محمد نبی زاده، ظهر شنبه 22 خرداد پس از خروج از جلسه امتحان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

انتقال سلمان سیما به بند 350 و پایان اعتصاب غذای وی

سلمان سیما فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و عضو سازمان دانش آموختگان ایران که روز 22 خرداد ماه برای دومین بار طی یکسال گذشته بازداشت شده بود، امروز به بند عمومی 350 زندان اوین منتقل شد. وی همچنین امروز با مادر خود ملاقات کرده است.

 سلمان سیما که از اولین روز بازداشت مجدد اقدام به اعتصاب غذا کرده بود امروز درحالی به خواسته اش یعنی انتقال به بند عمومی رسید که وی در پرونده جدیدی که در شعبه 5 بازپرسی دادسرای اوین برای وی گشوده شده است به "شرکت در تجمعات غیرقانونی" متهم شده است، اتهامی که سلمان سیما در بازجویی ها رد کرده است.

گفتنی است سلمان سیما آذرماه گذشته بازداشت و به مدت 102 روز در بازداشت بود که در این پرونده نهایتا قرار منع تعقیب برای وی صادر شد این درحالی است که وی در پرونده دیگری از سوی دادگاه بدوی به دلیل فعالیتهای دوره دانشجوی اش به شش سال حبس محکوم شده است که این حکم با اعتراض وی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است.

تمدید قرار بازداشت صابر عباسیان برای دو ماه دیگر

قرار بازداشت موقت رییس ستاد ۸۸ استان فارس دو ماه دیگر تمدید شد.

به گزارش کلمه، پس از گذشت بیش از ۱۰۵ روز از بازداشت محمد صابر عباسیان رییس ستاد ۸۸ فارس، قرار بازداشت وی تا بیست و دوم مرداد ماه تمدید شد.

در صورت موافقت نکردن دادگاه با قرار وثیقه عباسیان بیش از پنج ماه را در بازداشتگاه موقت، پلاک صد (متعلق به اداره اطلاعات شیراز) گذرانده است. وی که دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی است که از امتحانات ترم جاری نیز بازمانده است.

بلاتکلیفی سینا طحانی، دانش آموز بازداشتی در زندان اصفهان

 سینا طحانی دانش آموز شهررضایی که به اتهام توزیع بیانیه های موسوی و کروبی بازداشت شده است، هم‌چنان در زندان به سر می‌برد.

 به گزارش ندای سبز آزادی، سینا طحانی، دانش آموز زندانی است که قبل از بیست و دوم خرداد امسال در شهرستان شهرضا در حوالی شهر اصفهان بازداشت شده است.
وی یکی از یکی از جوانترین زندانیان بازداشت شده در ارتباط با سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد است که در زندان اصفهان ۱۸ ساله شد.

 بر اساس آن چه گفته شده وی به جرم توزیع بیانیه های مهندس میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این شهرستان کوچک بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است و پس از گذشت حدود ۱۰ روز همچنان در زندان به سر می برد.

همچنین از اصفهان خبر می‌رسد محمدرضا معافی راد فعال اجتماعی، مدنی نیز بازداشت شده است. از محل نگهداری، اتهام و سایر موارد مرتبط با وی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

احکام زندان چهار تن از شهروندان کرد در دادگاه تجدید نظر قطعی شد

 حکم زندان چهار شهروند کرد اهل روستای نگل از توابع شهر مریوان به نام های سیوان رحیمی، بهمن سعیدی، سیروان محمدی و هوشیار احمدی در دادگاه تجدید نظر استان کردستان قطعی شد.

 به گزارش آژانس خبری موکریان، دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم زندان این چهار شهروند کرد را کاهش داد.

 این افراد پیشتر در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام هر کدام به شش سال زندان محکوم شده بودند که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به دو سال زندان کاهش یافت.

شایان ذکر است زمان دستگیری این افراد حدود یک سال پیش بوده و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

مراجعه ماموران امنیتی به منزل مادر سعید ترابیان، فعال کارگری

بعد از ظهر روز شنبه 29 خرداد ماه ماموران وزارت اطلاعات تحت عنوان "حراست شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه" به منزل مادر سعید ترابیان مراجعه کرده و این مادر سالخورده و بیمار را مورد اذیت و آزار و توهین قرار دادند.

 به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی، این مسئله باعث شد که همسایه های این مادر نسبت به رفتارها و اعمال ماموران وزارت اطلاعات که تحت عنوان حراست شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه عمل می کنند اعتراض کنند. ماموران نیز پس از مشاهده چنین وضعی مجبور به ترک محل شدند.

 مادر سعید ترابیان، مسئول روابط عمومی سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران، حدودا 60 سال سن دارد و از نارحتی قلبی رنج می برد و تنها زندگی می کند. این مادر همچنین از بی خبری از وضعت فرزندش در به شدت نگران است.
 
همچنین، روز گذشته همسر رضا شهابی مسئول مالی سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به دلیل ربوده شدن همسرش توسط حراست این شرکت علیه آن ها شکایت کرده است.

گفتنی است به رغم مراجعات مکرر خانواده های شهابی و ترابیان به ارگان های مختلف برای پیگیری وضعیت عزیزانشان تا به حال هیچ جواب مشخصی به آنها داده نشده است. گفته می شود که پرونده این دو فعال سندیکایی به شعبه دو بازپرسی دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین ارجاع داده شده است.

لازم به یادآوری است که علاوه بر سعید ترابیان و رضا شهابی، دو تن از رهبران سندیکای اتوبوس رانی تهران و حومه، منصور اسانلو و ابراهیم مددی، تنها به دلیل حق داشتن سندیکای کارگری چند سال است که در شرایط طاقت فرسایی در زندان‌های اوین و گوهردشت محبوس هستند.

بازداشت و احضار چند شهروند مهابادی

  طی روزهای اخیر یکی از بازاریان مهابادی به نام حسین نوجوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

 به گزارش آژانس خبری موکریان، تاکنون از اتهام و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

 هم چنین روز گذشته سه شهروند اهل مهاباد به نام های "کاک الله افشاری"، "ملک شریفی" و "بیانه افشاری" از سوی یکی از نهادهای امنیتی احضار شده اند.

 گفته می شود دلیل این احضار سفر به کردستان عراق و مصاحبه و گفتگو با رسانه های کردی اعلام شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر