اخبار زندانیان سبز: نزدیک به 11 ماه بلاتکلیفی امیرعلی آقایاری در زندان

امیرعلی آقایاری، یکی از هم پرونده‌ای‌های حمزه کرمی، پس از 11 ماه حبس همچنان بلاتکلیف در زندان قزل‌حصار کرج نگهداری می‌شود.

بنا به گزارش‌های جرس، آقایاری که گفته می‌شود به دلیل ارتباطش با مهدی هاشمی بازداشت شد، نزدیک به هشت ماه از 11 ماه بازداشتش را در سلول‌های انفرادی گذرانده است.

خانواده این زندانی، که ماه‌ها ست در سکوت خبری در زندان به سر می‌برد، بشدت تحت فشار هستند و به ندرت اجازه ملاقات با وی را دارند.

گفتنی است، حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت، در دادگاه‌ فرمایشی شهریور ماه سال گذشته، مجبور به بیان مطالب دیکته شده از سوی بازجویان مبنی بر پولشويي، سند سازي و استفاده از بيت المال از سوی مهدی هاشمی در جریان انتخابات شد.

وی در این اعترافات ساختگی، آقایاری را یکی از همکاران و رییس یکی از شرکت‌‌هایی معرفی کرد که گفته می شد در این زمینه با مهدی هاشمی همکاری داشتند.

صدور قرار وثیقه برای اسماعیل عبدی و انتقال به سلول چند نفره

دادستانی تهران برای فعال صنفی معلمان اسماعیل عبدی قرار وثیقه تعیین نموده است و ماموران وزارت اطلاعات این زندانی را به سلول چند نفره در بند 209 منتقل کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اسماعیل عبدی از دیگر اعضای کانون صنفی معلمان ایران که از 29 اردی بهشت ماه در پی مصاحبه با رسانه های برون مرزی بازداشت و به بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده است پس از تحمل یک ماه سلول انفرادی به سلول چند نفره منتقل شده است.

دادستانی تهران در تماسی با خانواده ای این فعال صنفی از تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه سخن گفته است و خواهان تامین قرار شده است.

برگزاری مراسم دعای کمیل در منزل محمدصابر عباسیان

محمدصابر عباسیان، رئیس ستاد 88 استان فارس بود که اسفندماه سال گذشته، به دلایل نامعلومی توسط مأموران اداره‌ی اطلاعات شیراز بازداشت شد و تاکنون در بازداشتگاه این اداره به سر می‌برد.

به گزارش کلمه، جمعی از فعالان سیاسی و دوستان محمدصابر عباسیان پنج‌شنبه‌شب گذشته، با حضور در منزل این دانشجوی دربند و برگزاری دعای کمیل، آزادی او و دیگر زندانیان سیاسی را از خداوند مسئلت کردند.

در این مراسم که محمود طراوت، وکیل محمدصابر عباسیان نیز حضور داشت، حاضران از آخرین وضعیت پرونده‌ی این دانشجوی زندانی و اقدامات و پی‌گیری‌های حقوقی انجام‌شده مطلع شدند.

گفتنی است محمدصابر عباسیان، رئیس ستاد ۸۸ استان فارس بود که اسفندماه سال گذشته، به دلایل نامعلومی توسط مأموران اداره‌ی اطلاعات شیراز بازداشت شد و تاکنون در بازداشتگاه این اداره به سر می‌برد. دادستانی شیراز به رغم گذشت بیش از صد روز از بازداشت وی، از تبدیل قرار وی سرباز زده و هفته‌ی گذشته قرار بازداشت او را تا دو ماه دیگر تمدید کرده‌است.

عدم آزادی ناهید قدیری به رغم دریافت وثیقه

ناهید قدیری شهروند بهایی ساکن مشهد که بیش از 100 روز در سلول انفرادی نگهداری می‌شد بعد از ظهر پنج شنبه سوم تیر ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد

به گزارش هرانا، این انتقال در حالی صورت می گیرد که روز چهارشنبه دوم تیر ماه از خانواده وی برای آزادی موقت نامبرده مبلغ 50 میلیون تومان وثیقه ملکی گرفته شد؛ ولی طی یک اقدام ناگهانی نامبرده روز بعد به زندان وکیل آباد برده می شود.

مسئولان ذی ربط به خانواده وی گفته اند که قدیری برای گذراندن محکومیت پنج ساله که مربوط به پرونده سال 84 وی است، به وکیل آباد منتقل شده است.

این احتمال وجود دارد رزیتا واثقی، دیگر زندانی بهایی مشهد هم طی روزهای آینده به زندان وکیل آباد منتقل شود؛ نامبرده نیز دارای محکومیت پنج ساله است.

خانواده اسانلو در اینجا بی‌پناه است

همسر منصور اسانلو، فعال کارگری زندانی، با بیان این که "خانواده منصور اسانلو بی‌پناه است" از تمام نهادهای حقوق بشری کمک خواست.

به گزارش رهانا، پروانه اسانلو گفت: دادخواهی می‌کنم از تمام نهادهای بین‌المللی،‌ از سازمان‌های حقوق بشری،‌ از هر کسی که دل‌اش برای آدم‌ها و حقوق انسانی‌شان می‌تپد و می‌تواند کاری انجام دهد به داد ما برسد. ما این‌جا بی‌پناهیم، خانواده آقای اسانلو در این‌جا آسیب فراوانی دیده و می‌بیند.

منصور اسانلو، رییس هیات مدیره سندیکای واحد نخستین بار در دی‌ماه سال ۸۴ دستگیر شد و ۸ ماه در زندان ماند. وی در آبان ۸۵ نیز برای بار دوم دستگیر و یک‌ماه بعد به قید کفالت آزاد شد. اسانلو در تابستان سال ۸۶ در اجلاس سالیانه اتحادیه بین‌المللی کارگران حمل و نقل (آی‌تی‌اف) در لندن شرکت و سخنرانی کرد. سومین دستگیری او در ۱۹ تیرماه ۸۶ و پس از بازگشت به کشور صورت گرفت.

وی پیش از بازداشت در خیابان، از سوی ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی بعد از بازداشت به زندان اوین منتقل شد و سپس به زندان رجایی‌شهر منتقل شد که تا کنون بدون مرخصی در این زندان به سر می‌برد.
 
چهار ده روز بی خبری از وضعیت علی اکبر باغانی

علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران پس از گذشت دو هفته همچنان ممنوع الملاقات است.

به گزارش هرانا، علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران که از تاریخ 8 اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برد در طی دو هفته گذشته ممنوع الملاقات بوده است.

پیگیری های خانواده باغانی برای ملاقات با معلم بازنشسته و فعال صنفی علی رغم صدور برگه ملاقات از سوی دادستانی تهران به جایی نرسیده است و روز گذشته نیز با وجود صدور برگه ملاقات ماموران وزارت اطلاعات اجازه دیدار وی با خانواده اش را ندادند.

 خانواده وی نسبت به سلامت جسمی او به شدت نگران هستند؛ نامبرده از بیماری پروستات در رنج است و باید تحت نظر پزشک باشد.

احضار شش تن از دروایش گنابادی شیراز

شش درویش گنابادی به نام های سعید کریمایی، پوریابراتی، محمد ساکی، کمیل رحیم زاده، احسان دشتی و سعید دشتی، شب گذشته از سوی بخش اطلاعات سپاه پاسداران شهرکرج به صورت غیرقانونی احضار شدند.

به گزارش سایت مجذوبان نور، احضاریه این افراد بر روی سربرگ نیروی مقاومت بسیج و از سوی مقامی فاقد هویت و بدون رعایت تشریفات دادرسی تنظیم و برای روز یکشنبه ششم تیرماه صادر شده است.

گفته می شود بدون مجوز مقام قضایی منازل شخصی دو تن از دراویش به نام‌های رحیم زاده و دشتی نیز مورد تفتیش و بازرسی مأمورین قرار گرفته است.

شایان ذکر است احضار این افراد و تعدی به حریم خصوصی آنها در شرایطی صورت گرفته که برابر قانون آیین دادرسی کیفری در ایران، تمامی تحقیقات مقدماتی از جمله تحقیق، تعقیب، بازجویی، تفتیش حریم خصوصی و احضار افراد می بایست توسط ضابطین قانونی دادگستری و تحت تعلیمات و نظارت های مقام ذیصلاح قضایی انجام پذیرد.

اولین ملاقات علی گلچین با خانواده‌اش

علی گلچین، از شهروندان مسیحی محبوس در زندان اوین، پس از گذشت قریب به دو ماه موفق به ملاقات با خانواده خود شد.

به گزارش هرانا، خانواده وی در ملاقاتی که روز پنج شنبه 27 خردادماه با فرزندشان داشتند و تنها 10 دقیقه به طول انجامید، وی را به شدت لاغر مشاهده کرده و مشخص شد که از زمان بازداشت تا كنون دو بار به علت ضعف جسمانی و درد شدید معده به درمانگاه زندان اوین منتقل شده است.

این شهروند مسیحی که در این ملاقات تنها موفق به دیدن پدر خود شده است، در تمام این مدت گریه‌های عصبی می كرد و از شرایط روحی نامطلوبی رنج می برد.

علی گلچین، 29 ساله، كه نهم اردیبهشت ماه در منزل مسكونی خود واقع در شهرستان ورامین دستگیر شد، مدت 51 روز از زمان بازداشت خود را در بند 209 زندان اوین بوده و تا انجام این ملاقات در سلول انفرادی نگهداری شده است و حتی از حق هواخوری نیز محروم بوده است.

گفته می شود همسر علی گلچین نیز به شدت از سوی ماموران امنیتی مورد تهدید قرار گرفته است و به وی گفته‌اند كه از این پس اجازه رفتن به كلیسا را ندارد. هم چنین به او هشدار داده اند كه بار دیگر چنان‌چه قصد دارد تا جهت پیگیری كار همسرش به دادستانی مراجعه كند باید مسلمان شود.

"علی گلچین" دارای مدرك كارشناسی در رشته شیمی است كه تنها به دلیل اعتقادات مذهبی خود اکنون در بازداشت به سر می برد.

شرایط وخیم ابوالفضل عابدینی در زندان کارون اهواز

ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، که توسط دادگاه انقلاب استان خوزستان به تحمل یازده سال حبس قطعی محکوم شد، در زندان کارون اهواز در شرایط نامطلوبی نگهداری شده و به شدت تحت فشار است.

به گزارش هرانا، ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار خوزستانی در بند 6 زندان کارون اهواز از شرایط روحی مساعدی برخوردار نیست و به علت هم‌جواری با چند تن از زندانیان خطرناک منجمله معتادین و سارقین مسلح جانش در خطر است.

فشارها بر عابدینی تا جایی است که دسترسی وی به هرگونه کتاب و روزنامه ممنوع است و خانواده وی از زمان انتقال ابوالفضل به زندان کارون اهواز موفق به ملاقات حضوری با وی نشدند.

محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع ابوالفضل عابدینی اکنون خود در بند 350 زندان اوین محبوس است و خانواده این زندانی سیاسی مجبور به تغییر وکیل شده اند و ماموران اطلاعاتی به محض اطلاع از این موضوع به احضار و تهدید وکلای جدید و فشار بر ایشان جهت عدم پذیرش وکالت آقای عابدینی روی آورده اند.

خانواده عابدینی به دلیل شرایط فوق العاده حاد این روزنامه نگار جوان، درخواستی مبنی بر انتقال وی به زندان اوین تهران داشته اند که مسئولان تاکنون به این تقاضا رسیدگی نکرده اند.

ابوالفضل عابدینی نصر آخرین بار نیمه شب 11 اسفند ماه 1388، در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر، در منزل مسکونی خود در رامهرمز با محاصره منزل و ضرب و شتم شدید دستگیر و به انفرادی بند2 الف زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است این مسئول سابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد و پیش از بازداشت تحت درمان پزشک قرار داشت؛ پزشکان نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در در محیط بسته، استرس و عدم دسترسی به داروهایش هشدار داده اند

0 comments:

ارسال یک نظر