مقامات ایران از تعقیب 'سران فتنه' می گویند

ashoura

در تازه ترین واکنش مقامات ایران به حوادث روز عاشورا در این کشور، وزیران اطلاعات و کشور به همراه دادستان کل از برخورد با رهبران معترضان خبر دادند.

روز چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ (۳۰ دسامبر) عضو کمیسیون سیاست داخلی مجلس ایران به نقل از دادستان کل این کشور از تحت تعقیب قرار گرفتن رهبران مخالفان حکومت ایران خبر داد.

حسن نوروزی، نماینده مجلس، در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس ایران پیرامون حوادث روز عاشورا گفت: نمایندگان مجلس از دستگاه قضایی و دادستان کل این کشور خواسته اند تا کسانی که او 'محرکان اغتشاشات روز عاشورا' نامیده است، بازداشت شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و فائزه هاشمی به عنوان 'سران فتنه' نام برده و بر ضرورت اجرای قوانین اسلامی در مواجهه با کسانی که او 'اغتشاشگران' روز عاشورا نامیده، تاکید کرده است.

بنا بر اظهارات آقای نوروزی در این جلسه که صبح روز چهارشنبه و به صورت غیر علنی برگزار شد، مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح طلب مجلس، خواستار رسیدگی به وقایع حسینیه جماران در شب عاشورا شده است که طی آن افراد موسوم به لباس شخصی با شکستن شیشه ها و حمله به صحن حسینیه جماران، مراسم سخنرانی محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، را بر هم زدند.

نمایندگان مجلس ایران صبح امروز جلسه ای غیر علنی برگزار کردند تا در آن با حضور وزیران کشور و اطلاعات، و دادستان کل این کشور، به حوادث روز عاشورا رسیدگی شود اما به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور و وزیر اطلاعات ایران در این جلسه حاضر نشدند. با این حال هردو در مورد مسائل روز ایران سخن گفته اند.

وزیر کشور: کشته سازی سناریو بیگانگان است

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران، امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که بر اساس گزارش پلیس این کشور کشته شدگان روز عاشورا بر اثر تصادف، سقوط از ارتفاع، ضربات چاقو و اصابت ضربات سخت کشته شده اند.

ashora

آقای نجار که در پایان جلسه هیات دولت به پرسش خبرنگاران پاسخ داده است، ماجرای کشته شدن تعدادی از معترضان در حوادث روز عاشورا در این کشور را 'سناریوی کشته سازی بیگانگان' نامید و با اشاره به مرگ ندا آقا سلطان گفت:'کسی که با او (ندا آقا سلطان) دیده می شود، چند روز قبل از انگلستان به ایران آمده است.'

وزیر کشور ایران همچنین از پایان مهلت به کسانی که او 'آشوبگران و فتنه گران' نامیده است، خبر داد و گفت: 'آنها به تدریج به مردم معرفی و با آنها برخورد قانونی می شود.'

حوادث روز عاشورا درایران منجر به کشته شدن دستکم ۸ نفر در درگیری های شهر تهران شد که خواهر زاده میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان نیز در میان کشته شدگان قرار داشت. به گزارش پلیس ایران علی حبیبی موسوی بر اثر اصابت گلوله کشته شده است.

وزیر اطلاعات: سران غائله را شناسایی کرده ایم

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران نیز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت این کشور به خبرنگاران گفت که 'اغتشاشات' روز عاشورا از سوی 'ضد انقلاب' طراحی شده بود و در میان بازداشت شدگان افرادی وجود دارند که او از آنها به عنوان 'مارکسیست' و 'منافق' نام برده است.

آقای مصلحی به خبرگزاری فارس گفته است که حضور این افراد در روز عاشورا، نشان دهنده مسلط نبودن وزارت اطلاعات بر اوضاع نیست و از به دست آوردن اطلاعات قابل توجه این وزارتخانه درباره سران این حوادث که او آنها را 'سران غائله' خوانده، خبر داده است.

پس از حوادث خونین روز عاشورا در ایران، برخی گزارش ها از برگزاری جلسه ای میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات این کشور منتشر شد که در آن سپاه پاسداران از ناتوانی و عدم تسلط وزارت اطلاعات بر اوضاع کشور انتقاد کرده و درخواست کرده بود تا در صورت ناتوانی وزارت تحت امر آقای مصلحی، سپاه پاسداران کنترل امنیت را بر عهده گیرد.

0 comments:

ارسال یک نظر