نصب دوربين هاي مداربسته و استقرار كيوسك هاي امنيتي در مقابل بیوت آیات وحید خراسانی و شبیری زنجانی

بنا به گزارش هاي رسيده از چند روز گذشته ماموران امنيتي اقدام به نصب دوربين هاي مداربسته و استقرار كيوسك هاي امنيتي با شيشه هاي دودي درب منازل مراجع عظام آيت الله وحيد خراساني و آيت الله شبيري زنجاني کرده اند.

به گزارش سحام نيوز ماموران امنيتي اين اقدام خود را حفاظت از اين مراجع اعلام نموده اند. اين در حاليست كه با توجه به رخ دادهاي اخير در كشور، اين شائبه بوجود مي آيد كه اين تمهيدات نهاد هاي امنيني اقدامي در جهت ايجاد محدوديت براي اين مراجع است.

بنظر می آید اين اقدامات امنيتي هدف هايي همچون نظارت بر رفت و آمد زندانيان سياسي و خانواده هاي آنان به منازل مراجع و نيز ايجاد رعب و وحشت ميان آنها را، در دستور كار دارد.

گفتنی است آیت الله وحید خراسانی و آیت الله شبیری از منتقدان سیاستهای جاری هستند. 

هفته گذشته آیت الله وحید خراسانی، در درس خارج خود در مسجد اعظم قم در جمع هزاران تن از فضلا، به نقد كسانی پرداخت كه حبس و زندانی كردن را برخوردی عادی و پیش پاافتاده تلقی می كنند و ظرفیت تشخیص الزام حبس را تنها در توان فقیهی كه به عمق فقه شیعه رسیده، تلقی كرد.

صادق لاریجانی داماد آیت الله وحید خراسانی است. 

 طی ماههای اخیر همچنین محدودیت هایی برای دفاتر، سایت های اطلاع رسانی، و همچنین بیوت مراجع مردمی همچون صانعی، دستغیب و بیات، از سوی دولت و مراکز امنیتی- حکومتی ایجاد شده است. 
 
گفتنی است پنج شنبه گذشته محمد یزدی، روحانی حامی محمود احمدی نژاد که با حکم رهبر جمهوری اسلامی ریاست شورای مدیریت حوزه علمیه قم را بر عهده دارد، در اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از "تشکیل کمیسیون محرمانه نظارت بر رساله های مراجع تقلید"خبر داده و گفته بود "از دو سال پیش کمیسیونی به منظور نظارت بر رساله‌ها تشکیل شده و فعالیت این کمیسیون به صورت محرمانه انجام می‌شود."

0 comments:

ارسال یک نظر