عکس - فرهنگستان هنر؛ حذف نام میرحسین از رواق هنر

کافی است کمی پائین تر از خیابان طالقانی در خیابان ولی عصر قدم بزنید. مردمانی را می بینید که در شلوغی این شهر پر هیاهو برای لحظه ای توقف می کنند. آن ها مسحور بنایی شدند که «رواق هنر ایران» می خوانندش. چشم ها با دقت این بنای زیبا را می کاود و سپس به تابلویی می رسید! نه! دیگر تابلویی وجود ندارد که درباره بنا توضیح دهد و نام معمار آنرا حک کند چراکه نام معمار این بنای زیبا، «میرحسین موسوی» است. البته آنها شاید دوست بدارند بنا را  هم ویران  کنند…


به گزارش خبرنگار کلمه چند روزی است که عابران این مسیر دیگر تابلوی معرفی اثر و معمار آن را نمی بینند اما بنا استوار باقی مانده و نشان از اندیشه های استوار خالق آن دارد.


فرهنگستان هنر از این مکان شروع می شود و این شروعی است بر خلق بسیاری از اولین ها و آخرین های میرحسین موسوی در ده سال ریاستش  بر فرهنگستان چه با تابلوی معرفی اثر چه بی تابلوی آن! نام او در دلهای ایرانیان حک شده است.


شاید دو سال پیش حذف نام میر حسین از تابلوها می توانست، یاد او را به فراموشی بسپارد، اما اکنون، اگر خود بناها را نیز ویران کنند، میر حسین و همراهی همیشگی او با ملت ایران، فراموش شدنی نیست.

0 comments:

ارسال یک نظر