گزارشی از مراسم اعتراضی دهم اسفند در کرمانشاه

جــرس: همزمان با تهران و چند شهر دیگر کشور، مراسم اعتراض به بازداشت و بی خبری از وضعیت رهبران جنبش سبز، روز سه شنبه دهم اسفند ماه در کرمانشاه نیز برگزار شد.


به گزارش خبرنامه کرمانشاه، در پی فراخوان شورای هماهنگی سبز کرمانشاه برای برپایی راهپیمایی اعتراضی به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی صدها تن از جوانان کرمانشاهی چهار راه اجاق تا میدان مصدق را تسخیر کردند . گزارش های تأیید شده به خبرنامه کرمانشاه می افزاید ازدیاد جمعیت مردم بحدی بود که گذشته از پیاده روها بخشی از خیابان منتهی به میدان مصدق نیز عملاً در تسخیر جوانانی بود که بدون شعار راهپیمایی می کردند .


گزارش فوق می افزاید : هرچند نیروهای امنیتی و انتظامی با ون و ماشین های ضد شورش میدان مصدق را کنترل و با قرار دادن یک ماشین آتش نشانی فضایی امنیتی را ایجاد کرده بودند اما حضور گسترده جوانان بحدی زیاد بود که مسیرهای ویژه اتوبوسرانی پر از ماشین های سمند سفید رنگی بود و در آنها مأموران امنیتی و انتظامی حضور داشتند که مرتب در حال رفت و آمد و کنترل جمعیت بودند . این تازه ترین روش نیروهای امنیتی برای کنترل اعتراضات خیابانی در سطح استان است .


شاهدان عینی حضور همراه با سکوت مردم در این روز را بی سابقه می دانند . در پاره ای موارد جوانان می گفتند برای خرید عید به خیابان و پیاده رو آمده اند که کنایه ای به سخنان اخیر وزیر اطلاعات می باشد .


از نوبهار نیز خبر می رسد که هرچند در این منطقه جمعیت اعتراضی کمتر بوده اما تا ساعت هشت شب، مأموران انتظامی با ابزار ضد شورش حضور داشته اند .


از منطقه مسکن نیز خبرهای تأییده شده از حضور صدها جوانی دارد که بشکل دسته ای راهپیمایی سکوت می کردند.


گفتنی است درحالیکه فضای خفقان و پلیسی- امنیتی حاکم بر تهران و شهرهای کشور، پرده ای از یک حکومت نظامی اعلام نشده را به نمایش گذاشته بود، اعتراضات حامیان جنبش سبز به بازداشت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسران آنها، روز سه‌شنبه دهم اسفند، همزمان با تهران، در شهرهایی چون شیراز، تبریز، رشت، اسلامشهر، اصفهان و مشهد نیز برگزار شد، که توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی های حامی حکومت، با سرکوب خشونت بار مواجه شد که منجر به زخمی و بازداشت شدن دهها نفر از تظاهرات کنندگان گردید.

0 comments:

ارسال یک نظر