برقراری جو پلیسی – امنیتی در مرکز تهران، در آستانه عاشورا

جـــرس: به گزارش برخی منابع خبری، در آستانه روز عاشورا، جهت کنترل و سرکوب هرگونه تجمع و تحرک ضد حکومتی احتمالی، نیروهای یگان ویژه پاسداران و لباس شخصی ها، در نواحی مرکزی تهران و بویژه میدان انقلاب مستقر شده و به آرایش نظامی پرداختند.

ندای سبز آزادی گزارش داده است که گارد ویژه ضد شورش همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مناطقی از تهران مستقر شده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد، استقرار پلیس ضد شورش در تهران ناشی از نگرانی حاکمیت نسبت به تجمع مردم در خیابان ها در روزهای تاسوعا و عاشوراست.

سعید سعید‌فر٬ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز استقرار گارد ویژه در تهران را تایید کرده اما در گفت و گو با خبرگزاری "نسیم" ادعا کرد که این نیرو‌ها برای تامین امنیت عزاداران در خیابان‌ها مستقر شده‌اند و حضورشان ارتباطی به مسایل امنیتی ندارد.

برخی شاهدان عینی نیز به جرس گزارش دادند که در برخی نواحی همچون خیابان انقلاب، چهار راه و میدان ولی عصر و همچنین میدان امام حسین، لباس شخصی ها و ماموران یگان ویژه، به صورت مداوم و گروهی، در حال گشت زنی هستند و جو پلیسی برقرار کرده اند.

گفتنی است، دوسال پیش، در عاشورای سال ۱۳۸۸، در جریان سرکوب سوگواران حسینی، که همزمان جهت بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری، مرجع تقلید مردمی تجمعاتی صورت داده بودن، گروهی کشته و زخمی و هزاران تن بازداشت شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر