مقیسه‌ای خطاب به فعال کودکان و زنان: تو باید اعدام می‌شدی



جرس: مریم ضیاء، فعال کودکان و زنان روز یکشنبه، توسط قاضی مقیسه‌ای در شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت.

 

بنابه گزارش‌های رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یکشنبه 13 تیرماه مریم ضیاء فعال حقوق کودکان و زنان به شعبه 28 دادگاه انقلاب فرا خوانده شد و علیرغم اینکه نماینده دادستان حضور نداشت،  دادگاه تشکیل شد.

 

گزارش رسیده حاکی است که رفتارهای مقیسه ای همانند بازجویان وزارت اطلاعات  با داد و فریاد و تهدید و توهین همراه بود. محمد مقیسه ای در ادامۀ خطاب به خانم ضیاء گفت :"تو منافقی،تو باید اعدام می شدی".

 

این فعال کودکان و زنان بر مبنای ماده 500 به اتهام  تبلیغ علیه نظام مورد محاکمه قرار گرفت.

 

این گزارش می افزاید: مریم ضیاء در اثر شکنجه های روحی که در طی مدت بازداشت با آن مواجه بود دچار ناراحتی جسمی شده است و تحت درمان پزشکان متخصص است. علیرغم گذشت مدت نسبتا طولانی ولی هنوز وضعیت و شرایط جسمی او بهبود نیافته است.

 

لازم به یادآوری است ضیاء که از فعالان حقوق کودکان و زنان است در تاریخ 10 دی ماه با حمله مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند 209 منتقل شد و 2 ماه در بند 209 زندان اوین تحت شکنجه های روحی یکی از بازجویان وزارت اطلاعات بنام یاسر قرار گرفت. 


علیرغم گرفتن وثیقه او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند. مریم ضیاء در اعتراض به ممانعت از آزادیش و ادامه فشارها اقدام به اعتصاب غذا کرد و 13 روز در اعتصاب غذا بسر برد تا اینکه  در 9 فروردین ماه بطور موقت آزاد شد.

 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  محاکمه این فعال مدنی که برای دفاع از حقوق کودکان و زنان تلاش می کرد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق و گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت جمهوری اسلامی  به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجراست.

0 comments:

ارسال یک نظر