انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی ازصدا و سیما: چرا نگفتید سبزها از خارحی ها کمک نخواسته اند؟

از اعترافات کلینتون تا ابداعات رسانه ملی

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «از اعترافات کلینتون تا ابداعات رسانه ملی» نوشت: صدا و سیما  درست در جهت عکس آنچه می‌توانست برای جامعه و در مسیر سیاست منطقی "جذب حداکثری و دفع حداقلی" مفید باشد عمل کرد.

 در این سرمقاله با اشاره به مصاحبه هیلاری کلینتون آمده است: یکی از این نکات اینست که وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال که شما مثل لیبی که از مخالفان دولت آن کشور حمایت کردید چرا از جنبش سبز ایران حمایت نکردید، گفت: "درخواستی از سوی رهبران این جنبش برای اعلام حمایت آمریکا از این جنبش دریافت نشد". 

 سرمقاله نویس افزوده است: این بخش از اعترافات وزیر امورخارجه آمریکا، حاوی نکته مهمی است که می‌توان از آن برای طمع آمریکا جهت دخالت در امور داخلی ایران استفاده تبلیغاتی خوبی کرد و در همان حال، مسئولان آمریکائی را به خاطر اینکه آنها در ایران شنونده‌ای ندارند و کسی به آنها اعتنائی نمی‌کند تحقیر نمود. به ویژه آنکه همان شب یکی از افراد منتسب به جنبش سبز در پاسخ به وزیر خارجه آمریکا، به تلویزیون بی‌بی سی گفت آنچه در ایران می‌گذرد اختلافات داخلی است و ملت ما نیازی به دولت‌های دیگر ندارد. 

 در این مطلب آمده است: رسانه ملی ما می‌تواند و باید از چنین فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات آمریکا و نزدیک ساختن نقطه نظرها به همدیگر و نشان دادن این واقعیت که مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی علاقمند هستند و قدرت‌های خارجی به ویژه آمریکا هیچ مخاطبی در میان این مردم ندارند حداکثر بهره‌برداری را بعمل آورد. 

 سرمقاله نویس با انتقاد از صدا و سیما می افزاید: متأسفانه رسانه ملی طی دو روز گذشته نه تنها از این فرصت بهره‌برداری نکرد بلکه با کنار گذاشتن مطالب اصلی و چسبیدن به حواشی و حتی ضمیمه کردن برداشت‌های نادرست به آنها، درست در جهت عکس آنچه می‌توانست برای جامعه و در مسیر سیاست منطقی "جذب حداکثری و دفع حداقلی" مفید باشد عمل کرد. این، از ابداعات رسانه ملی است که به جای تلاش برای اینکه پرطرفدار بودن نظام جمهوری اسلامی و بی‌اعتنائی همه مردم ایران به بیگانگان را به اثبات برساند، تلاش می‌کند وانمود کند بیگانگان دارای مخاطبانی در داخل کشور هستند! این سیاست تبلیغاتی، قطعاً به نفع کشور و نظام نیست. ما هنگامی در سیاست تبلیغاتی خود موفق خواهیم بود که از اعترافات بیگانگان برای بی‌مخاطب بودن آنها در داخل کشور و حتی در میان مخالفان حداکثر بهره‌برداری را بعمل آوریم.

0 comments:

ارسال یک نظر