تلاش دولت برای تطمیع استیضاح‌کنندگان وزیر اقتصاد

یک نماینده خبر داد 

یک نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به آنچه تلاش دولت برای برگرداندن نظر استیضاح کنندگان وزیر اقتصاد خواند، گفت: استیضاح‌کنندگان مصر به انجام استیضاح حسینی هستند و تهدید و تطمیع روی آنان اثر ندارد. 

 به گزارش مهر، مصطفی رضا حسینی با اشاره به تلاش وزارت اقتصاد و نمایندگان دولت برای انصراف نمایندگان امضا‌کننده طرح استیضاح وزیر اقتصاد، اظهارداشت: به عنوان یکی از امضاکنندگان این طرح تاکید می‌کنم نمایندگان پای امضاهای خود ایستاده‌اند. 

 وی ادامه داد: دولت تمام توانش را گذاشته تا به نوعی استیضاح را منتفی کند، معاونان پارلمانی، بخشداران و فرمانداران همه در تلاشند تا نمایندگان امضا‌کننده را راضی به پس‌گرفتن امضاها کنند. 

 این نماینده اصولگرا گفت: با کمال تاسف دولت به جای اینکه به عمق فاجعه نگاه کند، انرژی خود را در این مسیر صرف می‌کند، این واکنش دولت حکایت از این دارد که پشت قضیه ماجراهایی هست که علاقه ندارند هنگام استیضاح از زبان نمایندگان مطرح و دولت درگیر چالش شود. 

 رضا حسینی گفت: ای کاش دولت کمی برای رفع مشکلات مردم وقت می‌گذاشت. سرمایه‌داران واقعی درگیر کاغذ‌بازی‌های اداری هستند و باید رشوه پرداخت کنند تا کارشان راه بیفتد، آن وقت دولت تلاش می کند موضوع تخلفات را سمبل کند، این اقدامات دولت نشان می دهد راه را درست رفته ایم و البته با استحکام بیشتری مسیر را خواهیم پیمود. 

 وی در پاسخ به این سئوال که آیا باقی امضا‌کنندگان این طرح نیز امضای خود را پس نخواهند گرفت، گفت: اسیتضاح‌کنندگان کسانی هستند که اگر می‌خواستند از امضای خود منصرف شوند تا امروز چنین اتفاقی می‌افتاد اما تهدید و تطمیع بر امضا‌کنندگان طرح استیضاح اثر گذار نخواهد بود. 

گفتنی است، طرح استیضاح وزیر اقتصاد اول آبان ماه امسال در چهار محور و با ۲۸ امضا اعلام وصول شد و قرار است جلسه استیضاح روز سه‌شنبه هفته جاری در پایان مهلت قانونی برگزار شود. 

 طرح استیضاح وزیر اقتصاد، به دلیل ارتباط با اختلاس سه میلیارد دلاری در بانکهای کشور، از سوی نمایندگان ارائه شده است.

 طرح استیضاح به امضای ۲۸ نماینده رسیده است و این نمایندگان از وزیر پرسیده اند که چرا افرادی را به سمت های مهمی گذاشته بدون آنکه صلاحیت لازم را داشته باشند و چرا به رغم هشدار نهادهای نظارتی، بر کارکرد بانکها نظارت درستی نداشته است.

 سئوال دیگر نمایندگان این است که چرا وزیر اقتصاد در مقابل "اعمال نفوذ مقامات اجرایی" مقاومت نکرده است.
 از دو ماه پیش بعد از انتشار خبر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی (سه میلیارد دلاری) از بانکهای ایران، مدیر عامل بانک ملی استعفا کرده و مدیران عامل بانکهای صادرات و سامان کنار گذاشته شده اند.

 به گزارش خبرآنلاین، حسینی پیش از این برای پاسخگویی در باره این اختلاس به مجلس رفته اما نمایندگان مجلس می گویند که از توضیحات وزیر قانع نشده و اکنون طرح استیضاح وی را در مجلس به جریان انداخته اند.

 بنابر آئین نامه داخلی مجلس، وزیر اقتصاد ده روز فرصت دارد و بعد از آن باید در جلسه علنی حاضر شده و به سئوالات استیضاح کنندگان جواب بدهد.

0 comments:

ارسال یک نظر