دیلی تلگراف: بریتانیا یک میلیون پوند از جمهوری اسلامی ادعای خسارت می کند

به دلیل خسارات ناشی از حملات

 جـــرس: در ادامه واکنش ها نسبت به حمله به مجموعۀ سفارتخانه های بریتانیا در تهران، مقامات لندن بالغ بر یک میلیون پوند از جمهوری اسلامی ادعای خسارت می کنند.

روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن در این خصوص نوشته است: میزان خسارت وارده به اموال دیپلماتیک بریتانیا در تهران، یک میلیون پوند تخمین زده می‌شود، که لندن این مبلغ را از تهران بعنوان غرامت ادعا خواهد کرد.

این گزارش دلیل هنگفت بودنِ این میزان خسارت را، تخریب، انهدام و ربوده شدن مواردی چون تابلوهای نقاشی ارزشمند، ‎فرش، مبلمان، جواهرات، اشیای قیمتی، دستگاه‌های الکترونیک و چند خودروی اداری ذکر کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا دوشنبه (۱۴ آذر/ ۵ دسامبر) با تأکید بر گسترده بودن تخریب اموال این کشور درتهران گفت: "ما طبق کنوانسیون وین خواستار پرداخت غرامت هستیم، اما هنوز زود است که در مورد رقم نهایی صحبت کنیم."

گفتنی است، بريتانيا پس از رخدادهای اخیر، که از تصویب طرح کاهش روابط با بریتانیا در مجلس شورای اسلامی آغاز و به حملۀ به سفارت آن کشور در تهران منتهی شد، ضمن تصمیم به خروج دیپلمات های خود از ایران، از تعطیلی سفارت ايران در لندن و اخراج ديپلمات های ايرانی از خاک خود خبر داد، که در نهایت روز جمعه گذشته کارمندان سفارت ایران، انگلستان را به مقصد تهران ترک کردند.

0 comments:

ارسال یک نظر