دادستان تهران: حلقه های مختلفی در پرونده فساد مالی معاون اول رییس دولت تشکیل شده است

بنا به گفته دادستان تهران، حلقه های مختلفی در پرونده فساد مالی معاون اول رییس دولت تشکیل شده که همچنان در حال بررسی می باشد.
 

عباس جعفری دولت آبادی همچنین علت بازداشتِ اعضایِ سندیکای کارگران شرکت واحد، روزنامه نگاران روزنامه شرق و همچنین فریبرز رئیس دانا (اقتصاد دان منتقد حدف یارانه ها) را، "دلایل امنیتی" خواند و از ممنوعیتِ انتشار روزنامه «هم میهن» خبر داد .
 

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی عصر یکشنبه ۵ دی ماه ٨٩، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای بعثت، طی سخنانی در جمع خبرنگاران همچنین اظهارعقیده کرد: "در فتنه سال گذشته عده‌ای برخی مردم را تحریک کردند تا به بهانه پاسداری از نظام، لشکرکشی خیابانی انجام دهند. اما امروز سران این فتنه به رسوایی گرفتار شده و محاکمه شان دور نیست."
 

 

حلقه اول از پرونده رحیمی به دادگاه رفته و تحقیقات ادامه دارد

 

دادستان تهران در مورد پرونده های فساد مالی و اقتصادیِ محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت گفت "حلقه اول این پرونده به دادگاه رفته و تحقیقات از حلقه دوم همچنان ادامه دارد."
 

به گفته وی به دلیل "حساسیتی که روی این پرونده ها وجود دارد" اطلاع رسانی زودهنگام، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
 

این مقام قضایی همچنان از مطرح بودن این پرونده مانند سایر پرونده‌ها در دادستانی خبرداده و افزوده: "این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و رسانه‌ها اجازه دهند که وقتی کار صورت گرفت، ما نتیجه را اعلام کنیم چرا که دامن زدن به مطالبی که هنوز به نتیجه نرسیده، مشکلاتی را ایجاد می‌کند."
 

گفتنی است محمدرضا رحیمی قرار بود چهارشنبه گذشته درباره "دلایلی که باعث طرح فساد مالی او" شده، ابهام زدایی کند، که به دلایل نامعلومی از این کار انصراف داد.
 

احمدی نژاد اخیرا از رسیدگی به پرونده معاون خود استقبال و از "غیر عادی بودن مانور تبلیغاتی کم سابقه بر روی این موضوع" اظهار تعجب کرد و برگزاری دادگاه را منطقی ترین راه برای روشن شدن حقیقت دانست.
 
 

چند روز پیش غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، از اتهام فساد مالی رحیمی خبر داده و گفته بود این پرونده با اخذ اظهارات سایر متهمان به دادگاه می رود و وی باید مانند هر متهم دیگری در قبال اتهاماتش از خود دفاع کند.
 

احمد توکلی، یکی از نمایندگانی که وی نیز همچون الیاس نادران، بر فساد مالی رحیمی اصرار دارد، چندی پیش گفته بود وی و چند تن دیگر از نمایندگان در ارتباط با شکایتی که رحیمی از آنها کرده بود، قرار منع تعقیب گرفته‌اند.
 

امروز جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت پرونده‌هایی که دولت از علی‌مطهری و قالیباف شکایت کرده، گفته: " برای دادستانی فرقی نمی‌کند که طرف شکایت چه کسی باشد. البته بعضی از اتهاماتی که به ما زده می‌شود این است که ما یک سری از پرونده‌ها را رسیدگی کرده و یک سری را پیگیری نمی‌کنیم. "

 


علت بازداشت روزنامه نگاران روزنامه شرق امنیتی بود

 

جعفری دولت آبادی در مورد علت بازداشت روزنامه نگاران روزنامه شرق و سرنوشت آنان نیز گفت: این روزنامه‌نگاران جرایم امنیتی داشتند و اقدامات آنها ارتباطی با روزنامه‌نگاری نداشته و بیشتر در صدد صدور اطلاعیه و بیانیه بوده اند. این پرونده نیز در حال بررسی است. این متهمان شش نفر بوده‌اند که یک سری از آنها توسط یک نهاد تحقیقاتی دستگیر و برخی دیگر توسط یک نهاد دیگر دستگیر شده‌اند و تا جایی که اطلاع دارم هم‌اکنون پنج نفر از آنها در بازداشت هستند.
 

مقامات قضایی جمهوری اسلامی همواره از دلیل بازداشت و زندانی بودن زندانیان سیاسی به عنوان "جرائم امنیتی" نام می‌برد.
 

همچنین جعفری دولت‌آبادی اتهام نازنین خسروانی، روزنامه نگار بازداشتی را اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان کرده و گفت: "این پرونده به زودی به دادگاه می‌رود."
 

 

دلایل بازداشت رئیس دانا

وی در پاسخ به این پرسش که گفته شده فریبرز رئیس دانا به جرم مصاحبه با رسانه های بیگانه و اخلال در هدفمند کردن یارانه ها بازداشت شده است گفت: این شخص پرونده اش در دستور کار نیروهای اطلاعاتی و قضایی است که مصاحبه وی با رسانه های بیگانه دستگیری وی را تسریع کرد چون وقتی در آستانه اجرای طرح بزرگی هستیم حق نداریم در آن اخلال ایجاد کنیم.
 

گفتنی است فریبرز رئیس‌دانا هفته گذشته و بعد از اجرای طرح یارانه‌ها در کشور به فاصله یک ساعت بعد از مصاحبه با رسانه‌ها بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
 

 

محاکمه سران فتنه دور نیست

 

دادستان تهران با اشاره به حوادث سال گذشته اظهار عقیده کرد: "در فتنه سال گذشته عده‌ای برخی مردم را تحریک کردند تا به بهانه پاسداری از نظام لشکرکشی خیابانی انجام دهند اما امروز سران این فتنه به رسوایی گرفتار شده و محاکمه شان دور نیست."
 

 دولت آبادی، با بیان اینکه سران فتنه فکر می‌کردند که می‌توانند با تهاجم به ارکان رهبری نظام را سست کنند گفت: آنها فهمیدند که در برابر ششم دی، نهم دی‌ هم وجود دارد و امروز که در آستانه نهم دی‌قرار داریم، در خاطره‌ها ثبت شده که مردم وقتی احساس خطر کنند برای حمایت از نظام و رهبری به خیابان‌ها آمده و معاندان نظام را محکوم می‌کنند.
 

وی ادعا کرد: اگر برخی مسایل نبود می‌گفتم که سران فتنه آنقدر کوچک‌تر از آن هستند که نظام نتواند با آنها مقابله کند ولی بدانند که به زودی آنها محاکمه می‌شوند.
 

 

دستگاه قضایی باید بوی رهبری و ولایت را بدهد

 

دولت آبادی با اشاره به چالش های اخیر خود با غلامحسین الهام گفت "بسیاری از مسئولان گله می کنند که دستگاه قضایی با فتنه گران است ... با صراحت می گویم که دستگاه قضایی باید بوی رهبری و ولایت را بدهد هر چند که از برخی اتهامات رنجیده خاطر می شویم ولی دست از مبارزه برنمی داریم.

دادستان تهران افزود: چگونه ممکن است به دستگاه قضایی که رئیس آن را  رهبری منصوب می کند با مجرمان و فتنه گران سازش کند از این رو از همه نیروهای ارزشی می خواهیم مراقب باشند تا جبهه مبارزه علیه آمریکا به سوی دستگاه قضایی برنگردد.
 

 

پلیس باید از دستگیری خرده‌فروشان دست بردارد/ ورود وزارت اطلاعات به موضوع مواد مخدر

 

وی خطاب به پلیس گفت: پلیس باید از دستگیری خرده‌فروشان دست بردارد و با اطلاعات و نفوذ به سران مواد مخدر آنها را دستگیر کند زیرا سی سال است که با دستگیری خرده فروشان به جایی نرسیده‌ایم.

دادستان تهران از ورود وزارت اطلاعات به موضوع مواد مخدر خبر داد و افزود: در قانون اصلاحی به وزارت اطلاعات اجازه داده شده تا وارد پرونده‌های مواد مخدر شود و سران آنها را شناسایی کنند که این کار رقابت میان دستگاه‌های مبارزه کننده با مواد مخدر است ضمن اینکه گزارشات رسیده از استانها کارآمد بودن این قانون را تصدیق می‌کند.
 

وی اظهار داشت: در دو هفته گذشته دو مورد حکم اعدام برای باندهای سایت های مستهجن اجرا شده است و این رویه در دستور کار قوه قضائیه است تا ریشه مفاسد اجتماعی را در جامعه بخشکاند.

دادستان تهران افزود: در یک پروده ضد اخلاقی که خیلی هم سر و صدا کرد حکم ضعیفی صادر شد و من اعتراض کردم زیرا این گروه مفسد صد مرد و زن را فاسد کرده بوند ولی با احکام کوچکی محکوم شدند و از دادستانها هم می خواهم که اگر حکمی ضعیف صادر شد اعتراض کنند. وی خطاب به مطبوعات گفت: از رسانه ها می خواهم در حوزه مبارزه با مفاسد ما را کمک کنند.
 

 

دلیل بازداشت اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ارتکاب جرایم امنیتی است

جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسشی در مورد علت بازداشت اعضای سندیکای کارگران شرکت گفته است که این افراد اتهام امنیتی داشته اند و جرایم امنیتی مرتکب شده اند که برخی حکم گرفته اند و برخی منتظر صدور حکم هستند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت انتقال پرونده حادثه مریوان به دادستانی تهران گفت: ممکن است محل رسیدگی پرونده ها تغییر کند و به دلیل اهمیت این پرونده از دیوان عالی درخواست انتقال به تهران شد که دیوان موافقت کرد.
 

 

هم میهن فعلا نمی تواند منتشر شود

 

دادستان تهران در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به اتهامات روزنامه هم میهن افزود: در مورد این پرونده درخواست اعمال ماده ۱۸ شده و این روزنامه فعلا نمی تواند منتشر شود تا زمانی که قوه قضائیه رسیدگی به پرونده را به سرانجام رساند.

اعدام جاسوس اسراییل

 

دادستان تهران همچنین  از بررسی پرونده یک جاسوس اسراییل در دادگاه انقلاب خبر داده  و گفته است که "این جاسوس محکوم به اعدام شده که پس از تایید حکم مشخصات جاسوس اعلام می شود البته پرونده های دیگری هم در مورد جاسوسی در حال رسیدگی است." دادستان جزئیات بیش‌تری از این پرونده و شخص بازداشت شده اعلام نکرد.
 

 

حکم اعدام برای پرونده میدان کاج

 

وی پیرامون آخرین وضعیت پرونده میدان کاج گفت که دیوان عالی کشور امروز حکم قصاص قاتل میدان کاج را تائید کرده که در صورت تقاضای اولیای دم این حکم هفته آینده اجرا خواهد شد.

دادستان تهران افزوده است که حکم قصاص می‌تواند به صورت علنی اجرا شود ولی کیفیت اجرای حکم که چگونه و کجا و چه زمانی اجرا شود بعدا اطلاع رسانی می‌شود. دیوان عالی کشور نسبت به بخشی از اتهامات اخلاقی متهمه ردیف دوم ایراد گرفته و پرونده به شعبه دیگر دادگاه کیفری استان ارجاع شده است ولی متهمه  را در شراکت قتل وارد ندانسته است.
 

 

اعدام دونفر از متجاوزان به عنف

دادستان تهران در مورد اجرای حکم یکی از متجاوزان به عنف و زورگیران گفت: با حکم دادگاه دو تن از این افراد به اعدام و ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

وی همچنین در مورد پرونده هواپیماربایی اخیر در کشور گفت: متهم پرونده به ایران بازگشت و اتهامات وی در حال رسیدگی است.
 

0 comments:

ارسال یک نظر