- نماهنگ برای ۲۲ بهمن
- انتقاد شدید محمد خاتمی از پخش گزینشی سخنان امام در سیمای حکومتی
- پاسخ ضرغامی به نوه امام: کاش حوادث 8ماهه اخبر را هم محکوم می کردید
- دیدار صمیمی دانشجویان با میرحسین موسوی
- تاج زاده بازهم از خود دفاع نکرد
- سخنی با خوانندگان خوب جرس
- حضور مدني در قوانين اساسي
- پاسخ به علی مطهری درباره اصل ولایت فقیه
- واین پنجاه و سه نفر؟
- متنی برای ابراهیم حاتمی کیا
انتقاد شدید محمد خاتمی از پخش گزینشی سخنان امام در سیمای حکومتی Posted: حکومت باید جلوی فحاشیها و تخریبها و دستگیریها را بگیرد - شبکه جنبش راه سبز(جرس):رئیسجمهور سابق کشورمان با انتقاد شدید از پخش گزینشی سخنان امام راحل به مسئولان صدا و سیما یادآور شد که امام خمینی(ره)در همان شرایط جنگ فرمان هشت مادهای را صادر کردند بارها در نفی تحجر سخن گفتند و دستگاهها و نهادها را به رعایت حقوق مردم و احترام به ملت فراخواند و میزان را رای ملت اعلام کردند. به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، وی دیدار با مدیر و دبیران سرویسهای خبرگزاری ایلنا را در آستانه دو رویداد مهم، حائز اهمیت خواند و گفت:«اولین رویدار بیست و دوم بهمن ماه است که نقطه عطفی است در تاریخ یکصد و پنجاه ساله آزادی خواهی و استقلال طلبی و عدالتجویی ملت ایران و برای هرکس که به ایران دلبسته است، با هر دین و مذهب و گرایشی که دارد.» وی افزود:«دارای اهمیت ویژهای است. چرا که مبنای هویت فرهنگی و تاریخی ما دینی و اسلامی است و اسلام پس از ورود به ایران در عرصههای فرهنگی و علمی بسط و گسترش قابل توجهی یافته و با آغوش باز پذیرای شخصیتهای برجسته از سایر فرق و ادیان بوده و از این حیث در میان دوستداران ایران مورد احترام بوده و هست هر چند كه در عرصه سیاسی به جهت انحرافات اساسی جهان اسلام با مشكلات بزرگی روبرو بود.ایرانیان علاوه بر دلبستگی و پیروی شیعیان از مكتب اهل بیت همه ایرانیان فارغ از گرایشهای دینی و مذهبی احترام به اهل بیت علیهمالسلام وجه مشترك ایرانیان است.» رئیس بنیاد باران ادامه داد:«انقلاب اسلامی ایران به لحاظ مردمی بودن یکی از حوادث بینظیر در تاریخ بشر بود و سبب شد تا ملتی با دست خالی برای کسب حق تعیین سرنوشت خود و ایجاد تغییر به سوی استقرار حق و حرمت و عدالت و پیشرفت و ترقی قیام کنند و با رهبری ممتاز حضرت امام که علاوه بر جنبه های علمی، دینی و سیاسی مظهر آزادگی وعزت و مورد پذیرش آحاد ملت بود به پیروزی برسد.» خاتمی یادآور شد:«انقلاب اسلامی ایران تداوم خواست تاریخی مردم برای به دست آوردن آزادی، عدالت، پیشرفت و حق حاکمیت بر سرنوشت خود بود كه از موضع دین حركت میكرد؛ انقلابی که به دست مردم پدید آمد و همین مردم آن را حفظ خواهند کرد و هیچ کس حق مصادره انقلاب به نام خود را ندارد، چه حکومت و چه جریانهای مختلف سیاسی و مردم حق دارند و باید تلاش کنند تا روز به روز بیش از پیش به اهداف انقلاب دست پیدا کنند، اگرچه موانع بیرونی و درونی بر سر این راه هست.» رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه «دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است»، تصریح کرد:«دستاوردی که با چرخشی صد و هشتاد درجهای در موضع حاکمیت که در تاریخ استبداد زده ما كه در آن حاكمان ارباب مردم بودند و فقط از مردم تکلیف میخواستند ایجاد شد و مردم صاحب کشور و حکوم و نظام شناخته شدند. در عرصه حاکمیت هم مردم خواهان معیارهای اسلامی و دینی هستند که با حق حاکمیت بر سرنوشتشان سازگار و بلکه فراخواننده به سوی آن است.» وی تاکید کرد:«جمهوری اسلامی مورد نظر که از سوی مردم به عنوان جایگزین نظام شاهنشاهی برگزیده شد، عبارت بود از جمهوری به همان سیاقی که در دنیا شاهد آن بودیم به اضافه وجه اسلامی به همان صورت که در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام وجود داشت، اسلامی که هم پای عرفان و خدا و اخلاق به عزت و حرمت و حقوق مردم تکیه دارد.» خاتمی با بیان اینکه «ما باید تلاش کنیم موانع رفع شود و به سمت اهداف انقلاب پیش برویم»، اظهار داشت:« اصلاحات یعنی پذیرش اصول و اصلاح کژیها و انحرافاتی که احیانا پدید میآید و در این راه مبنای حرکت ما قانون اساسی است. قانون اساسی اگرچه امری بشری است، اما اساس حرکت اصلاح طلبانه ما است تحریفی، انحرافی یا تفسیرهایی مغایر با نص قانون اساسی باشد یا در اجرای قانون اساسی مشكلی پیش بیاید باید اصلاح شود و به یاری خداوند همه مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه با وجه مشترک دفاع از انقلاب وحقوق مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب حضور پیدا خواهند كرد.» رئیس بنیاد باران ادامه داد:«فراموش نکنیم که حضرت امام انتقاد و حتی تخطئه را یکی از مواهب الهی در كشور برشمردند و بر همین اساس هم وظیفه ملی و انقلابی ما است که از برخوردهای نادرست انتقاد کنیم. تذکر دادن نسبت به انحرافات حق مسلم مردم است و آنان که با این تذکرهای به حق برخورد میکنند و به معترضان بیمحابا نسبت براندازی میدهند خواسته یا ناخواسته انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و به واقع اصل انقلاب را زیر سؤال میبرند. |
پاسخ ضرغامی به نوه امام: کاش حوادث 8ماهه اخبر را هم محکوم می کردید Posted: "شاخص" برمبنای سخنان اخیررهبری تولید شده است - شبکه جنبش راه سبز(جرس): سید عزت الله ضرغامی با انتشار نامهای به گلایه شدید سید حسن خمینی از رئیس سازمان صداوسیما با دفاع از عملکردش اظهار امیدواری کرده است که ای کاش همین گونه هم نسبت به حوادث 8 ماه گذشته و جفائی که دشمنان انقلاب و اسلام به اساس نظام جمهوری اسلامی و میراث گرانبهای امام کردند ، و بغض و کینه سالیان خود را در کوچه و خیابان فریاد زدند ؛ بیانیه میدادید و آن اقدامات شرمآور را نیز محکوم میکردید. در روزهای گذشته سید حسن خمینی نوه امام راحل (ره) با انتشار نامهای به ضرغامی از برنامه "شاخص" گلایه کرده بود ولی رئیس صداو سیما مستند "شاخص " را یکی از صدها ویژه برنامه رسانه ملی می داند که با بهرهگیری از رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب که مفسر واقعی فرمایشات و سیره امام خمینی (ره) هستند، تولید شده است. متن نامه ضرغامی به نوشته جام جم آنلاین بشرح ذیل است: 1 ـ برنامههای دهه فجر امسال گستردهتر از همیشه و با بهرهگیری از تمامی ظرفیت آرشیوی و تجارب گذشته با تولید بیش از 1000 ویژه برنامه در سیما ، صدا ؛ شبکههای استانی و برونمرزی و حوزه سیاسی سازمان و برای اقشار و سطوح مختلف جامعه در داخل و خارج کشور در حال پخش است. 2 ـ محور و هویت انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است ، لذا در نوع این برنامهها شخصیت جامع و استثنائی آن یگانه دوران در ابعاد مختلف مبارزاتی ، سیاسی ؛ فقهی ؛ اخلاقی ، عرفانی و سلوک رفتاری مورد بررسی قرار میگیرد. 3 ـ بررسیهای سالهای اخیر نشان میدهد که نسل جوان و حتی نسلهای گذشته از طریق برنامههای رسانه ملی با بسیاری از ویژگیهای شخصیتی و متعالی امام خمینی (ره) آشنا شده و با او پیوندی مستحکم برقرار کردهاند. این در حالی است که به گفته شما دشمنان قسم خورده انقلاب و امام و رسانههای بیگانه و به اعتقاد من با همراهی ضد انقلاب داخلی و پشیمان شدگان و در راه ماندگان انقلاب سعی در مخدوش کردن چهره آن عزیز سفر کرده و نابودی راه نورانی او دارند. 4 ـ مستند "شاخص " یکی از این صدها ویژه برنامه رسانه ملی است که با بهرهگیری از رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب که مفسر واقعی فرمایشات و سیره امام خمینی (ره) هستند، تولید شده است. این مستند بر آن است که سلوک حکومتی امام عزیز را مورد بررسی قرار دهد و البته در این مسیر چهره مقتدر و سازشناپذیر ، مستدل و عقلانی ، روشنگر و آگاهیبخش ، متواضع ، با محبت و مهربان ، آرامش بخش و حتی همراه با طنز و مطایبه معظم له نیز مورد توجه قرار گرفته است. سازندگان این مستند ؛ با ذکر تاریخ سخنرانی ؛ شأن نزول آن و تبیین شرایط ویژه جامعه در آن مقطع زمانی نهایت امانتداری را به خرج دادهاند. در این مستند روشنگری و اطلاعرسانی پیرامون امام و قانون ، امام و بنیصدر ؛ امام و فلسطین ؛ امام و مردم ؛ امام و جمهوری اسلامی ؛ امام و ولایت فقیه ؛ امام و گروهکها و ... که از اساسیترین موضوعات مورد نیاز در جامعه است ؛ مورد بررسی قرار گرفته است. نگاه ما به امام ؛ نه صرفاً به عنوان یک شخصیت مقطعی و کاریزماتیک و پدری مهربان و عارف ، بلکه در جایگاه یک مصلح بزرگ جهانی و ارائهدهنده تئوری نجاتبخش و مترقی "ولایت فقیه " برای هدایت آحاد انسانها تا ظهور منجی عالم بشریت روحی لهالفداء است و همکاران آگاه و متعهد ما دقیقاً در راستای این هدف متعالی و ترسیم جامعیت شخصیت حضرت امام (ره) تلاش کردهاند. 5 ـ چارچوب مستند شاخص مشابه مستند قبلی "امام روح الله " است که از ناحیه جنابعالی و موسسه نشر آثار حضرت امام (ره) مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت . نکته تأمل برانگیز این است که در این فاصله کوتاه زمانی چه اتفاقی رخ داده که شاخصهای قضاوت اطرافیان شما را تا این حد دگرگون ساخته است . از من خواستهاید که از یاران نزدیک امام دعوت کنم تا درباره امام صحبت کنند و موضوع روشن شود . پخش مستند سخنان این یاران نزدیک که در همان شرائط زمانی سخن گفته و اعلام موضع کردهاند بسیار واقعیتر و باورپذیرتر است تا امروز و اتفاقاً ارزش هنری و حرفهای مستند نیر به همین است ! هر چند که تحلیلهای تکمیلی بسیاری از آنان در شرائط فعلی به جای خود مفید و قابل استفاده است . 6 ـ همانگونه که اشاره کردهاید ؛ خودتان این برنامه را ندیده و به "منابع موثق " اکتفا نمودهاید ! توقع زیادی نیست که از شما بخواهم یا شخصاً قسمتهائی از این مستند را ببینید و یا سرزده به میان مردم و اجتماعات آنان ، خصوصاً پابرهنگان جنوب شهر که امام (ره) تا آخرین لحظه یک موی آنان را به کاخ نشینان نداد بروید و با آنان در مورد این برنامه و دیگر برنامههای مربوط به امام در رسانه ملی صحبت کنید . 7 ـ آیا پاداش این همه تلاش برای نشان دادن چهره نورانی آن امام بزرگ به هنرمندان ؛ برنامهسازان ، دوستداران و علاقمندان آن عزیز سفر کرده در رسانه ملی عباراتی نظیر "غیرصادقانه " ، "تحریف آمیز " ، "خشن " ، "شخصیت دست ساخته سیما " ، "فرسنگها فاصله با حقیقت امام " ، "اشتباه فاحش " ، "چشم پوشی از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت امام " ، "مخدوش کردن چهره عارف کامل ، مهربان و مقتدر " ، "نیاز به تذکر کتبی " و ... است ؟! نمیخواهم رنجنامه بنویسم که یکبار برای همیشه پدر رنج کشیده شما از طرف همه ما بچههای انقلاب ؛ آن را به یادگار گذاشته است. سخن این است همانگونه که به حکم وظیفه فرزندی امام ، اعتراض جدی به اقدامات صدا و سیما دارید ؛ ای کاش همین گونه هم نسبت به حوادث 8 ماه گذشته و جفائی که دشمنان انقلاب و اسلام به اساس نظام جمهوری اسلامی و میراث گرانبهای امام کردند ، و بغض و کینه سالیان خود را در کوچه و خیابان فریاد زدند ؛ بیانیه میدادید و آن اقدامات شرمآور را نیز محکوم میکردید. با شما ناگفتههای فراوان دیگری نیز دارم . این مقدار هم صرفاً به دلیل علنی شدن دستخط مستقیم جنابعالی بود که تصور آن نمیرفت . با این همه ، مجموع این دو نامه مایه خیر و برکت و خلق انگیزه و ظرفیت جدیدی برای بررسی همه جانبهی رویدادها و سلوک حکومتی امام عزیز در دهه اول انقلاب است همان ده سالی که رهبر فرزانه انقلاب در مورد آن فرمودند : دوران ده سالهی حیات مبارک امام خمینی (رضوانالله تعالی علیه) ، الگو و نمونهی حیات جامعهی انقلابی ماست و خطوط اصلی انقلاب ، همان است که امام ترسیم فرمودند. دشمنان خام طمع و کوردل که گمان کردند با فقدان امام خمینی ، دوران جدید با مشخصات متمایز از دوران امام خمینی (قدس سره) آغاز شده است ، سخت در اشتباهاند. امام خمینی ، یک حقیقت همیشه زنده است . نام او پرچم این انقلاب ، و راه او راه این انقلاب ، و اهداف او اهداف این انقلاب است. |
دیدار صمیمی دانشجویان با میرحسین موسوی Posted: شبکه جنبش راه سبز(جرس): در آستانه ۲۲بهمن ماه و سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز مهندس میرحسین موسوی در دیداری صمیمی با جمعی از دانشجویان و جوانان سراسر کشور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرداختند. به گزارش کلمه در این جلسه ابتدا بیانیه جمعی از دانشجویان و جوانان حامی مهندس موسوی توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و سپس نخست وزیر محبوب امام با تیریک ایام دهه فجر به تحلیل چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی وآنچه که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم اتفاق افتاد ،پرداخت. |
تاج زاده بازهم از خود دفاع نکرد Posted: تا زمانی که به شکایت علیه احمد جنتی رسیدگی نشود نیازی به حضور در دادگاه نمی بینم - شبکه جنبش راه سبز(جرس) :فخر السادات محتشمی پور در باره دادگاه امروز تاج زاده خبر داده است که "امروز دادگاه دوم همسرم در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تشکیل شد" به گفته محتشمی پور،تاجزاده طبق روال گذشته و همانطور که پیش از این در دادگاه قبل اعلام کرده بود، ضمن رد کلیه اتهامات، از حق دفاع خود استفاده نکرد. به گزارش کلمه تاجزاده ضمن تشکر از وکلای محترمش به خاطر زحماتی که کشیده بودند، به ایشان نیز اجازه دفاع نداد. سید مصطفی تاجزاده گفت: قاضی می تواند حکمش را صادر کند و این را من در پایان دادگاه قبلی هم گفتم. معاون سیاسی وزارت کشور در دوره خاتمی پیش از این در دادگاه اعلام کرده بود تا زمانی که به شکایت او علیه احمد جنتی رسیدگی نشود نیازی به حضور در دادگاه و دفاع از خود نمی بیند. |
Posted: محسن رهامي -
يکي از موضوعات مهمي که در حال حاضر در جامعه ما مطرح است، حق برگزاري اجتماعات و راهپيمايي براي مردم در جامعه است. مي خواهيم در اين راستا مواردي را متذکر شويم که آيا در قانون اساسي کشورهاي مختلف اين مساله را يک حق در چارچوب قانون براي مردم مي شناسند يا خير؟
منبع: اعتماد |
پاسخ به علی مطهری درباره اصل ولایت فقیه Posted: آیینه سبز -
آقای علی مطهری در قسمتی از نامه خود به میرحسین آورده اند :"در بیانیه شما نکات مثبت و گامهایی به سوی اتحاد و رفع بحران دیده میشود .....و از همه مهمتر تأکید بر التزام به قانون اساسی، گر چه یکی از اصول قانون اساسی اصل ولایت فقیه است و مطابق آن باید در معضلات اجتماعی و سیاسی نظر رهبری را فصل الخطاب بدانیم هرچند قانع نشده باشیم و در بیانیه شما به این اصل توجه لازم مبذول نشده است". یکی از موضوعات مورد مناقشه در حوادث ماه های اخیر مسئله فصل الخطاب و رابطه آن با ولایت فقیه است که شاید اگر مهمترین قدم برای حل بحران های اخیر را برگزاری مناظره در اینباره بدانیم سخنی به گزاف نگفته باشیم. حال آقای مطهری بنده به عنوان یک جوان سبز می خواهم کمی درباره فصل الخطاب با شما صحبت کنم! در اصل 107 قانون اساسی آمده است "رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است." جمله کوتاه و صریح و شفافی است و معنی آن هم کاملا روشن است. فصل الخطاب قانون است. که البته شما نیز در استدلال خود با استناد به قانون اساسی رهبر را فصل الخطاب دانسته اید. حال بیایید به اتفاق نگاهی به برخی اصول دیگر بیندازیم تا ببینیم آیا این استناد و استدلال شما درست است. در اصول دیگر همین قانون اساسی در اختیارات ویژه ای برای رهبری آمده است: اصل91 شوراي نگهبان با تركيب زير تشكيل مي شود. 1 - شش نفر از فقهاي "عادل" و آگاه به مقتضيات زمان و مسايل روز. انتخاب اين عده با مقام رهبري است. 2 - شش نفر حقوقدان، در رشته هاي مختلف حقوقي، از ميان حقوقدانان مسلماني كه به وسيله رييس قوه قضاييه به مجلس شوراي اسلامي معرف مي شوند و با راي مجلس انتخاب مي گردند. اصل 98 تفسير قانون اساسي به عهده شوراي نگهبان است كه با تصويب سه چهارم آنان انجام مي شود. اصل99 شوراي نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري را بر عهده دارد. اصل107 تعيين رهبر به عهده خبرگان "منتخب" مردم است. اصل111 هر گاه رهبر از انجام وظايف قانوني خود ناتوان شود. يا فاقد يكي از شرايط مذكور در اصول پنجم و يكصد و نهم گردد، يا معلوم شود از آغاز فاقد بعضي از شرايط بوده است، از مقام خود بر كنار خواهد شد. تشخيص اين امر به عهده خبرگان مذكور در اصل يكصد و هشتم مي باشد.
آنچه را که در ظاهر از این اصول قانون اساسی و بدون توجه به اصول دیگربر می آید این است که به صورت خوشبینانه ای حلقه ی بسته ای و دوری از نظارت در اختیار رهبری قرار داده شده است. یعنی رهبری اعضای شورای نگهبان را تعیین می کند ، اعضای شورای نگهبان بر انتخابات مجلس خبرگان نظارت می کنند و مجلس خبرگان نیز بر رهبری نظارت می کنند. و نکته مهم این است که در اصل 111 قانون اساسی این احتمال آورده شده و به رسمیت شناخته شده است که ممکن است "رهبری فاقد یکی از شرایط رهبری شود و یا معلوم گردد که از آغاز فاقد برخی شرایط رهبری بوده است و از مقام خود برکنار خواهد شد. " حال سوالی که از شما دارم این است که اگر با توجه به اصل 111 رهبری فاقد برخی شرایط اصول پنجم و یکصد و نهم گردد و یا معلوم شود از آغاز فاقد بعضی از شرایط بوده است و برخلاف اصل 91 قانون اساسی به جای افراد عادل افراد ناعادلی را به عضویت شورای نگهبان در بیاورد و این افراد ناعادل با تفسیر سلیقه ای قانون اساسی نظارت استصوابی را ابداع کنند و با اختراع تقواسنج از ورود منتقدینی مانند حضرت آیه الله بیات زنجانی به مجلس خبرگان رهبری جلوگیری کنند و مجلس خبرگان فرمایشی ای را مهندسی کنند تکلیف چیست؟
اگر فرض هم کنیم که امام خمینی به عنوان یک شخص غیر معصوم روزگاری ایشان را برای این پست پیشنهاد کرده اند با این گفته امام که میزان ، حال فعلی افراد است تکلیف چیست؟ اگر پس از سالها پرده ها کنار رفت و علاوه بر خواص (مانند آیت الله منتظری و برخی سیاستمداران دیگر) برمردم معلوم شد که رهبری از ابتدا فاقد شرایط رهبری بوده و اکنون نیز بسیاری از دیگر شرایط را از دست داده است و معلوم شد که مجلس خبرگان رهبری بر خلاف اصل 107 قانون اساسی "منتخب مردم" نیستند بلکه مواجب بگیر رهبرند تا مدح رهبر بگویند و در دهان منتقد رهبر خاک بپاشند تکلیف چیست؟
آیا با وجود چنین رهبر قانون شکن و ناعادلی ، دولتی غیر از دولت فخیمه نهم و بعد از نهم زایش می کند. آیا از مجلس شورایی که به مانند مجلس خبرگان توسط "شورای نگهبان رهبری" مهندسی شده است و خود معلول قانون شکنی ای به نام انتخابات استصوابی است می توان انتظار داشت جلوی قانون شکنی های دولت را بگیرد. آیا برای خروج از این شرایط و دور تسلسل نباید نیم نگاهی به اصول دیگر قانون اساسی بیاندازیم؟ اصولی که به قدری مغفول و مهجور مانده اند که برای بسیاری از مردم تازگی دارند. و این همان بخشی است که مهندس موسوی به درستی به عنوان راه حل عادلانه و عاقلانه خروج از این دورمطرح کرده اند. در اصول 27 و 56 قانون اساسی آمده است: اصل27ح تشكيل اجتماعات و راه پيمايي ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنكه مخل به مباني اسلام نباشد آزاد است. اصل 56 حاكميت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم ساخته است. هيچكس نمي تواند اين حق الهي را از انسان سلب كند يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد و ملت اين حق خداداد را از طرقي كه در اصول بعد مي آيد اعمال مي كند.. در این اصول تصریح شده است که هیچکس نمی تواند حق حاکمیت انسان بر سرنوشتش را از او سلب کند و راهکار عملی نیز برای بیان خواسته ها ارائه شده است. ممکن است شما در پاسخ و مقام استدلال به اصل 5 قانون اساسی استناد کنید که ولی فقیه ولایت امر دارند که خود این مسئله و حد و حدود آن جای بحث دارد و ضمنا این برداشت با اصل 56 در تعارض است، اما مسئله مهم برای مردم دیگر انتخابات و نتیجه آن نیست بلکه مسئله مردم بالاتر از آن و عدالت ولی فقیه است و فقیه غیر عادل که ولایتش خود به خود باطل است. و برای اثبات عدالت ایشان نیز باید دعوی را نزد قاضی صالح برد. ضمن آن که اگر ایشان عادل می بود که اصلا نیازی به ماده قانونی نیز نداشت و به مانند حکم میرزای شیرازی در مورد تنباکو مردم حکم ایشان را حجت می دانستند. آقای مطهری عزیز ، بیایید نگاهی به عدل علی بیاندازیم. راه دوری نمی رویم و به عنوان نمونه به سراغ همان داستان مشهور علی و زره و مرد مسیحی در کتاب داستان راستان می رویم. می بینیم در حالی که علی هم امام است و ولایت دارد و هم معصوم است و هم خلیفه مسلمین و امیرالمومنین است و هم مطمئن است که زره از آن خودش است و مرد مسیحی دزد است و هم طرف دعوی او از دین و کیش دیگری است با این حال خود راسا برای تصاحب زره وارد عمل نمی شود و دعوی را نزد دادگاه می برد و قاضی را از هر گونه طرفداری بر حذر می دارد و چون شاهدی بر مدعای خود ندارد حکم دادگاه را که به ضرر اوست می پذیرد. و کیست که نداند خود رهبری و ارگان های زیر نظر ایشان چون صدا و سیما ، شورای نگهبان و سپاه در مورد انتخابات اخیر طرف دعوی هستند و موضوع دعوی نیز رای ملت است و بهترین "دادگاه "و میزان نیز برای روشن شدن شبهات در مورد انتخابات اخیر و عدالت رهبر رجوع به هیات منصفه ی ملت است. آقای مطهری عزیز "میزان رای ملت است." *ديدگاه هاي وارده در یادداشت ها لزوما ديدگاه جرس نیست. |
0 comments:
ارسال یک نظر