دست‌کم ۲۵ کشته در انفجارهای تاسوعا در عراق

در خونین ترین روز عراق پس از انفجارهای پنجم آبان، و در آستانه عزاداری های روز عاشورا، انفجارهای مختلف در مناطق نیل، حله و بغداد ۲۵ کشته و ۷۸ زخمی بر جای گذاشتند. انفجار بمب در نیل، حله و بغداد ۲۵ کشته و ۷۸ زخمی بر جای گذاشت

به گزارش فرانس پرس، شدیدترین حمله در منطقه 'نیل' در شمال شهر حله صورت گرفت که در آن یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شده و ۱۶ کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت. دکتر 'محمد علی' یکی از پرسنل بیمارستان حله و یک افسر پلیس این شهر این آمار را تایید کردند.

به گفته این افسر پلیس، انفجار دیگری در مرکز شهر حله، یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت. یک منبع پزشکی نیز از دریافت یک کشته و ۲۰ زخمی خبر داد.

نتیجه انفجار دیگری در بغداد، ۱۰ کشته و ۳۰ زخمی بود. یک منبع پلیس گفت: در نتیجه انفجار یک بمب کنار جاده ای در منطقه 'اور' بغداد و اصابت آن به کاروان زائران، هشت تن کشته و ۱۸ تن زخمی شدند. این آمار تلفات توسط یک منبع پزشکی در بیمارستان امام علی شهر صدر تایید شدند. یک منبع پزشکی دیگر در بیمارستان 'الکندی' گفت: ما دو کشته و هشت زخمی دریافت کردیم که در انفجاری در منطقه 'مشتل' در شرق بغداد زخمی شده بودند.

یک مقام وزارت کشور عراق نیز هدف از این حملات را زائران شیعه دانست و اما آمار تلفات را سه کشته و هشت زخمی عنوان کرد. این مقام همچنین گفت چهار زائر دیگر در پی انفجار یک بمب کنار جاده ای در منطقه زعفرانیه در مرکز بغداد زخمی شدند. وی همچنین اضافه کرد دو بمب کنار جاده ای در منطقه قاهره در شمال بغداد نیز منفجر شدند که در یکی از آنها چهار نفر، و در انفجار دیگر دو نفر زخمی شدند. یک منبع پلیس دیگر نیز گفت که یک بمب کنار جاده ای در لطیفیه در ۴۰ کیلومتری جنوب بغداد باعث کشته شدن یک تن دیگر شده است.

امروز در عراق خونین ترین روز پس از دو انفجار مهیب در روز ۲۷ اکتبر در بغداد بود که در آن دست کم ۳۲ تن کشته و ۷۱ تن زخمی شده بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر