مذاکرات آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات جمهوری اسلامی از سه هفته دیگر از سر گرفته می شود

یک روز پس از پایان سفر سه روزه هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، این نهاد بین المللی اعلام کرد که مذاکرات خود را با ایران در روزهای ۲۱ و ۲۲ فوریه امسال از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سرپرست گروه اعزامی آژانس هنگام بازگشت از تهران به خبرنگاران گفت:"هنوز کارهای زیادی برای تحلیل درست نوع برنامه تسلیحات اتمی ایران باید انجام شود. اما ایران در این روند موظف به همکاری با آژانس است."

 سرپرست هیئت اعزامی آژانس افزود: "ما برای این که بتوانیم به طور قطعی روشن کنیم آیا ایران روی بمب اتمی کار می‌کند یا نه، روی یک روند طولانی حساب می‌کنیم و در آینده نزدیک بار دیگر به ایران خواهیم رفت."

هیئت شش نفره اعزامی از سوی آژانس روز چهارشنبه (اول فوریه / ۱۲ بهمن) از تهران به وین بازگشت. این هیئت ماموریت داشت مسائل مطرح شده در گزارش ماه نوامبر آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار دهد.

درخواست بان‌کی‌مون از تهران
 همزمان با بازگشت هیئت اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی خواست که اسناد صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی خود را ارائه دهد. 

 وی روز چهارشنبه در دیدار با شیمون پرز رئیس‌جمهور اسرائیل گفت:"من فکر می‌کنم آن‌ها (دولت ایران) هنوز جامعه بین‌المللی را متقاعد نکرده‌اند."

 

0 comments:

ارسال یک نظر