عیسی سحرخیز: راهپیمایی ۲۵ بهمن؛ پیام مردم برای پایان دیکتاتوری

عیسی سحرخیز که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، با تاکید بر این که راهپیمایی ۲۵ بهمن باید "مسالمت‌آمیز" باشد، گفت: این راهپیمایی باید پیام محکم مردم را برای پایان دیکتاتوری به حکومت برساند.

مهدی سحرخیز، فرزند این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی به جرس می‌گوید: در تماسی که با پدر داشتیم او از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن بسیار استقبال کرد و تاکید داشت که در عین این که این راهپیمایی باید مسالمت آمیز باشد و در سکوت انجام شود حتما باید پیام محکم مردم را برای پایان دیکتاتوری به حکومت برساند.

پسر سحرخیز همچنین درباره شرایط زندان اظهار می‌کند: روزنامه های‌شان قطع شده و وضعیت فروشگاه زندان بسیار بد است و بیشتر مواقع تعطیل است. حتی در صورت باز بودن هم در آن میوه٬ شیر و هیچ لبنیات و یا آبمیوه‌ای پیدا نمی‌شود که این موضوع سلامتی زندانیان و وضعیت تغذیه آنان را به خطر می‌اندازد.

او ادامه می‌دهد: همچنین وضعیت امکانات و سرویس‌های بهداشتی بسیار نامناسب و غیر قابل استفاده است و از سقف‌های دستشویی‌ها در سرمای زمستان مدام آب چکه می‌کند.

سحرخیز که اکنون در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود، اما ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۰ طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت‌های مطبوعاتی سابقش و در مجموع به ۵ سال زندان محکوم شد.

0 comments:

ارسال یک نظر