طرح سوتِ اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز و بی‌کفایتی اقتصادی دولت

جـــرس: «جمعی از جوانان سبز ایران» با انتشار فراخوانی از حامیان جنبش سبز دعوت کردند روز 25 بهمن ساعت 20 با دمیدن در سوت از پشت بام و پنجره خانه خود یا در خیابان، در سالگرد حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، برای دقایقی به شکل نمادین اعتراض خود را به این حصر و نیز بی‌کفایتی اقتصادی دولت و فشارهای مضاعف و اجتناب‌پذیر اقتصادی بر مردم اعلام کنند.

در بخشی از این فراخوان و به عنوان دستورالعمل اجرای این طرح آمده است:

- دمیدن در سوت به نشانه اعتراض هزینه‌ای ندارد ولی با توجه به برد بیشتر صدای سوت، مرئی خواهد بود و به شکلی نمادین اعتراض مردم به حصر رهبران جنبش سبز و اوضاع اسف‌بار اقتصادی را نشان می‌دهد. صدای سوت، بدون این‌که مشخص باشد توسط چه کسی دمیده می‌شود، از مسافتی قریب به یک کیلومتر شنیده می‌شود و در صورت باخبر شدن و مشارکت تعداد بیشتری از حامیان جنبش سبز به خوبی در سطح شهر شنیده خواهد شد و ضمن نشان دادن زنده بودن این جریان، پیام اعتراضی‌ مردم را از راهی مدنی، بی‌هزینه، قانونی و نمادین به گوش مخالفان جنبش سبز خواهد رساند.

- اگر از حامیان جنبش سبز هستید با شرکت فعالانه و مسئولانه خود در این طرح به شنیده شدن صدای اعتراض مردم کمک کنید و با این گام کوچک و بی‌هزینه، وفاداری خود به جنبش سبز و رهبرانش را نشان دهید.

- حتماً همین فردا یا در اولین فرصت به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم ورزشی بروید و هر تعداد سوت داوری فوتبال یا سوت عادی (چوبی یا پلاستیکی) که می‌توانید تهیه کنید و در میان دوستان و همسایگان سبز خود توزیع کنید. اگر شما چنین نکنید و صرفا از دیگران انتظار داشته باشید این طرح موفق نخواهد شد و با پیروی دقیق شما و امثال شما از این دستورالعمل حتما کامیاب خواهد بود و به بدنه حامیان جنبش سبز امید بیشتری تزریق خواهد کرد. تهیه سوت را به روزهای آخر موکول نکنید چراکه احتمال دارد سوت‌های فروشگاه‌های نزدیکتان تمام شده باشد یا موانع دیگری ایجاد شود.

- حداقل 10 نفر از دوستان و آشنایان و اعضای شبکه همکاران و خانواده و همسایگان خود را در چند روز آینده از اجرای این طرح باخبر کنید و به صورت حضوری از آن‌ها بخواهید به مشارکت‌کنندگان فعال در این طرح بپیوندند و خودشان هم 10 نفر را به شرکت در این طرح تشویق کنند. نام ده نفر از دوستان و آشنایان و همسایگان خود را روی کاغذ بنویسید و در صورت موفقیت در همراه کردنشان کنار نامشان تیک بزنید و در صورت ناکامی، فرد دیگری را جایگزین کنید تا اطمینان حاصل نمایید که 10 نفرِ سهم خود را مطلع و همراه کرده‌اید. با توجه به سانسور و محدودیت‌های رسانه‌های سبز، اگر هر یک از ما و شما به کمتر از 10 نفر رضایت دهیم و در این زمینه مسئولیت‌شناس و فعال نباشیم نمی‌توان به اجرای گسترده طرح و تاثیرگذاری‌اش امید داشت.

- در روزهای باقی‌مانده به هر شکل ممکن و بی‌هزینه (ایمیل، پرینت و توزیع، اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی و ....) این فراخوان و دستورالعمل را در اختیار تعدادی بیشتری از آشنایانتان قرار دهید و به تبلیغ این طرح در شبکه روابط خود و نیز فضای مجازی بپردازید.

- در روز 25 بهمن به صورت حضوری از چند نفر از همسایگان امین و سبزتان بخواهید که در این طرح با شما همراه شوند. بر وجه مسالمت‌آمیز و اعتراضی این طرح در واکنش به حصر رهبران جنبش و نیز فشارهای اقتصادی اخیر بر مردم تاکید کنید و انرژی‌ و انگیزه عاطفی آن‌ها برای مشارکت در طرح را افزایش دهید. سوت‌هایی که خریده‌اید را میان آن‌ها توزیع کنید و قرار بگذارید که رأس ساعت 20 به مدت 5 دقیقه از پنجره یا پشت بام در سوت‌هایشان بدمند. اگر بدون سوت و با دست و حتی بدون دست می‌توانید سوت بزنید، سوتتان را به دیگر اعضای خانواده و همسایگان خود بدهید که همزمان با شما در سوت اعتراضشان بدمند. با موبایل یا دوربین حرفه‌ای از این دقایق فیلم بگیرید و در اولین فرصت مناسب در فضای مجازی منتشر کنید.

- حتی اگر فقط یک یا چند نفر هستید در اجرای طرح تردید نکنید. در هر محله اگر یک یا چند نفر شروع به دمیدن سوت در راس ساعت 20 کنند، تعداد بیشتری از حامیان جنبش سبز و معترضان به حصر رهبران جنبش و بحران‌های اجتناب‌پذیر اقتصادی به آن‌ها خواهند پیوست. اگر به دلیل شرکت در تجمع یا دلایل دیگر ساعت 20 خانه نیستید، سوت‌تان را همراه خود ببرید و راس ساعت مقرر در هر جای شهر که بودید مکان مناسبی را انتخاب کنید و در سوت اعتراضتان بدمید و نشان دهید که سبزها بی‌شمارند.

0 comments:

ارسال یک نظر