پس از ۴ ماه استقرار بدون مجوز، چادرهای تظاهر کنندگان جنبش وال استریت واشنگتن جمع شد

پلیس واشنگتن روز شنبه چادرهای معترضان موسوم به اشغال وال استریت را از میدان مک فیرسون این شهر، در نزدیکی کاخ سفید، جمع آوری کرد. قبل از طلوع آفتاب، نیروهای پلیس سوار بر اسب وارد محل اتراق معترضان شده و به همه دستور دادند آنجا را ترک کنند.در جریان این عملیات درگیریهایی نیز میان پلیس و تظاهرکنندگان رخ داد. شش نفر دستگیر شدند و یک پلیس زخمی شد.

اوایل هفته گذشته مسولان پارکهای واشنگتن به معترضان هشدار داده بودند در صورت تخلیه نکردن محوطه با آنها برخورد خواهد شد. معترضان از حدود چهار ماه پیش بدون مجوز در این میدان مستقر شده بودند. پلیس می گوید چادرها و اتراق تظاهر کنندگان در این میدان مشکلات بهداشتی برای شهر بوجود می آورد. یکی از این مشکلات تجمع حیوانات موذی است. در عین حال به معترضان اجازه داده شده در محل تجمع کنند، اما آنها نمی توانند چادر بزنند و شب را در آنجا بخوابند.

ولی معترضان می گویند اگر حق تظاهرات دارند، باید بتوانند شبانه روز در این محل بمانند. به گزارش بی بی سی، عده ای از معترضان به رسانه ها گفته اند انتظار تخلیه را داشتند اما از تعداد زیاد نیروها متعجب شدند. حدود شش ماه پیش گروهی در آمریکا جنبشی را از شهر نیویورک آغاز کردند که هدفش مبارزه با بی عدالتی مالی بود. این اعتراضات به بیش از ۲۵ شهر آمریکا گسترش پیدا کرد. حرکتهایی مشابه در دیگر کشورهای دنیا با الهام از این جنبش صورت گرفت.

از زمانی که محل تجمع تظاهر کنندگان در نیویورک توسط پلیس جمع آوری شد، میدان مک فیرسون واشنگتن تبدیل به مقر اصلی این تظاهرات شد. مسولین امیدوار بودند با شروع فصل زمستان و هوای سرد از عده تجمع کنندگان کاسته شود. اما هوای واشنگتن رو به سردی نگذاشته و اعتراضات ادامه دارد. معترضان روز شنبه به رسانه ها گفته اند به پیگیری اهداف خود ادامه خواهند داد و در مکانهای دیگر شهر تجمع خواهند کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر