پیام سیدمحمد خاتمی در محکومیت ترور احمدی روشن

سید محمد خاتمی رییس جمهوری سابق کشورمان در پیامی ترور آقای احمدی روشن از دانشمندان هسته ای کشورمان را محکوم کرد.

وی در این پیام تاکید کرده است، نباید تردید کنیم که دستهای پلیدی به این جنایت آلوده می‌شوند که مستظهر به برنامه ریزی و حمایت قدرت هایی زورگو هستند که دشمنان اصلی ملت‌هایند.

به گزارش وبسایت رسمی سید محمد خاتمی متن این پیام به شرح زیر است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

پدیده نفرت‌انگیز و زشت ترور که نشانه بی‌منطقی و جنایت تروریست هاست به هر صورت محکوم است، بخصوص هنگامی که این پدیده زشت، جان سرمایه‌های اصلی یک ملت، یعنی دانشمندان و فرهیختگان آن کشور را هدف قرار دهد.

ترور انسان فاضل و تلاش گر عرصه پژوهش و دانش و فن آوری و خدمتگزار صادق ملت بزرگوار ایران، جناب آقای احمدی روشن – که رحمت خداوند بر او باد! – به دنبال ترورهای صورت گرفته طی یکی دو سال گذشته نسبت به دانشمندان بزرگ، نشانه توطئه برنامه‌ریزی شده علیه این ملت و لطمه زدن به پیشرفت این کشور است که از طریق علم و آگاهی حاصل می‌شود.

تردید نکنیم که دستهای پلیدی به این جنایت آلوده می‌شوند که مستظهر به برنامه ریزی و حمایت قدرت هایی زورگو هستند که دشمنان اصلی ملت‌هایند.

گرچه انتظار از مجامع رسمی مدعی پاسداری از صلح و امنیت و داعیه داران دفاع از حقوق انسان برای اقدام اساسی در چنین مواردی انتظار به جائی نیست، ولی امیدواریم که دستگاه های امنیتی کشور با دقت تمام در شناسایی عوامل این جنایت و برخورد عادلانه و قاطع با آن و پاسداری از جان و امنیت سرمایه‌های کشور، اهتمام کنند که خواهند کرد.

مراتب تسلیت خود را به ملت سرفراز ایران، بخصوص جامعه علمی کشور و بالاخص خانواده معزز و بستگان داغدار آن شهید عزیز اعلام و از درگاه حضرت حق علو درجات آن شهید عزیز را مسألت می‌کنم.

سید محمد خاتمی

0 comments:

ارسال یک نظر