مسعود لواسانی:' فاطمه را با حکم وزارت اطلاعات بازداشت کردند'

فاطمه خردمند، روزنامه‌نگار

فاطمه خردمند، روزنامه‌نگار، شنبه شب با حکم "وزارت اطلاعات" بازداشت شد

فاطمه خردمند، روزنامه نگار و همسر مسعود لواسانی (روزنامه نگار و فعال سیاسی ) شنبه شب ۱۷ دی‌ماه، با حضور نیروهای امنیتی در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای لواسانی به بی بی سی فارسی گفت: "دیشب حوالی ساعت ۱۱ همسرم از یک مهمانی بازگشت و ماموران با فاطمه وارد منزل شدند، حکم جلب همسرم را به همراه داشتند که از سوی وزارت اطلاعات صادر شده بود."

به گفته آقای لواسانی ماموران با تفتیش منزل اقدام به جمع‌آوری وسایل کرده و حدود ساعت یک و نیم صبح خانم خردمند را به همراه خود بردند.

آقای لواسانی در خصوص دلیل بازداشت همسرش با اشاره به اینکه خانم خردمند هیچ فعالیت سیاسی نداشته است، گفت: "وقتی از آقایان پرسیدم، گفتند ارتباطش با خانواده زندانیان دلیل بازداشتش است. در حالیکه فاطمه با این خانواده‌ها در دوران بازداشت من در دادستانی و جاهای مختلف آشنا شده بود و این ارتباط دوستانه است. همسرم حتی در جریان بازداشت من با هیچ رسانه ای مصاحبه‌ای انجام نداد."

مسعود لواسانی با اشاره به برخورد ماموران گفت: "تنش خاصی به وجود نیامد اما من همچنان در شوک هستم، دلیلی نداشتند فاطمه را بازداشت کنند."

آقای لواسانی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فرزند خردسالش گفت: "متین از صبح که بیدار شده سراغ مادرش را می‌گیرد. من نگران پسر چهارساله‌ام هستم. دو سال پیش هم در زمان بازداشت من فرزندم دچار مشکلات فراوانی از جمله اختلال تکلم شد که در این مدت فاطمه پیگیر آن بود."

همسر خانم خردمند با اشاره به اینکه همسرش را سال گذشته از موسسه همشهری اخراج کرده‌اند، گفت از زمان آزادی من، فاطمه به صورت پراکنده به روزنامه‌نگاری مشغول بوده و پس از همشهری به صورت دائم با جایی همکاری نداشته است.

فاطمه خردمند دانش آموخته رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه آزاد تهران مرکز است. مسعود لواسانی نیز از جمله روزنامه‌نگارانی است که پس از جریان انتخابات دهمین دور ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دو سال زندان محکوم شد که با پایان دوران محکومتیش در شهریورماه امسال آزاد شد.

بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران در حالی ادامه دارد که آن کشور با ۴۲ روزنامه‌نگار زندانی، در سال 2011 برای دومین سال متوالی در صدر فهرست"کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران" قرار گرفته است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران می گوید که بیش از نیمی از روزنامه‌نگاران زندانی در ایران به مواردی چون تلاش برای براندازی نظام و اقدام علیه امنیت ملی متهم و زندانی شده‌اند.

0 comments:

ارسال یک نظر