شعار لباس شخصی ها در برابر منزل حسین علایی: سردار بی بصیرت، بصیرت بصیرت + گزارش تصویری

در حالی که همسران شهیدان باکری و همت در نامه ای از به سردار علایی از موضع گیری وی تقدیر کرده اند، همزمان با اربعین حسینی تعدادی از لباس شخصی با تجمع در برابر منزل این فرمانده دوران دفاع مقدس، علیه وی شعار دادند و عده ای از فرماندهان سپاه از این موضع گیری اظهار تاسف کردند.

این افراد که برخی از خبرگزاری ها از آنان بعنوان «عزاداران حسینی» و «رزمندگان دفاع مقدس» نام برده اند شعار می دادند «سردار بی‌بصیرت، بصیرت بصیرت» و «علایی ننگت باد، شرمت باد».

تجمعات سازمان یافته علیه شخصیت های سیاسی و مذهبی همراه با جنبش مردمی سبز، اتفاق تازه ای نیست.

سال گذشته نیز تعدادی از لباس شخصی ها با تجمع در برابر منزل آیت لله هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و آیت الله صانعی شعارهایی علیه آنان دادند.

به گزارش کلمه، حسین علایی از فرماندهان سپاه پاسداران در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، در سرمقاله ی روزنامه اطلاعات ضمن برشمردن ویژگی های یک نظام خودکامه به مناسب نوزده دی نوشته بود: طبیعی است که دیکتاتورها برای خود حق ابدی حاکم بودن بر مردم قائل هستند و در زمانی که در کاخ سلطنت با همراهان متملق و چاپلوس احاطه شده اند فرصت طرح این سوالات را ندارند و زمانی به فکر می افتند که مثل قذافی پس از موش و حشره خواندن مخالفین، مجبور شوند فرار را بر مقاومت و ایستاده مردن ترجیح دهند.

این فرمانده سپاه پاسداران که عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین است  درمقاله مذکور با اشاره به رویداد نوزده دی که منجر به انقلاب اسلامی شد، به پرسشهایی که شاه می توانست از خود سوال کند پرداخته و نوشته است: اگر به جای اتهام زدن به مردم که خارجی ها عامل تحریک شما هستند به شعور جمعی آنها توهین نمی کردم حالا خودم مجبور بودم به خارجی ها پناه ببرم؟ آیا اگر به جای متهم کردن مخالفین خودم به اقدام علیه امنیت کشور،وجود مخالف را می پذیرفتم و حتی آن را قانونی تلقی می کردم و برای آنها حق قائل بودم نمی توانستم بیشتر برمسند قدرت باقی بمانم.

سردار حسین علایی پس از تشکیل نیروی دریایی سپاه در سال ۱۳۶۴ اولین فرمانده این نیرو شد، پیش از تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه نیز او فرماندهی یگان‌های دریایی سپاه را برعهده داشت.

گفتنی است، سال پیش نیز همزمان با روز دانشجو از سخنرانی سردار علایی در دانشگاه تهران جلوگیری شد.

یادداشت نوزده دی سردار علایی بازتاب گسترده ای در میان افکار عمومی داشت و در حالی که خانواده های شهدا و برخی از فرماندهان سپاه از این اعلام موضع صریح سردار علایی استقبال کرده اند، سایت های نزدیک به افراطیون به این سرداردفاع مقدس هتاکی کردند و یادداشت وی را اهانت به رهبری دانستند.

جمعی از سرداران سپاه نیز در نامه ای به سردار علایی از مواضع وی ابراز تاسف کردند و نوشتند: درد ما از تلخی لبخند رضایت دشمن، بدان جهت است که دشمن احساس می‌کند توانسته است از اهالی جبهه اهل حق به اسارت بگیرد.

در میان امضا کنندگان نام علی فضلی، حسین همدانی، محمد کوثری به چشم می خورد. این سرداران طی سه سال گذشته مواضع صریحی علیه جنبش اعتراضی مردم ابراز کرده اند.

علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران حرکت اعتراضی مردم را انقلاب مخملی خوانده بود و از بیانیه های میرحسین موسوی بعنوان قلم فرسایی نفاق یاد کرده بود.

محمد کوثری نیز که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی است، مدعی شده بود که  تردیدی در ارتباط بین میرحسین موسوی با سازمان جاسوسی اسراییل ندارد.

این در حالی است که میرحسین موسوی به صراحت بارها اعلام کرده بود ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی. تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم و می‌دانیم با اصالت قدرت در روابط بین‌اللمل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف واعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند.

اظهار نظر برخی از سرداران سپاه برگرفته از تحلیل سردار مشفق و سناریوهای سعید امامی است. ادعاهایی که تاکنون حتی نتوانسته اند یکی از آنان را اثبات کنند.

میرحسین موسوی که نزدیک به یک سال است در حصر خانگی است هدف اصلی جنبش سبز را اعتراض به انحراف از اصول انقلاب، جمهوری اسلامی و آرمان امام ذکر کرده بود.



0 comments:

ارسال یک نظر