محمدعلی ابطحی: ترور احمدی روشن شبیه قتل های اسراییلی است

بدنبال شهادت احمدی روشن معاون سازمان هسته ای نطنز، محمدعلی ابطحی با محکوم کردن این اقدام تروریستی آن را شبیه پرونده قتل های اسراییلی دانسته است.

در اثر یک اقدام تروریستی احمدی روشن از کارشناسان مرکز هسته ای نطنز و روشن فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف به همراه راننده خود ضیا قشقایی به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی در دومین سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی واکنشهای جهانی و داخلی به همراه داشت.

از همان ساعات ابتدایی این حادثه، دولتمردان و نمایندگان مجلس با محکوم کردن این اقدام تروریستی آن را به سازمانهای جاسوسی غرب و اسراییل نسبت دادند.

در همین حال محمدعلی ابطحی، رییس دفتر سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اصلاحات نیز در آخرین پست فیس بوک خود نوشته است: ترور دانشمندان هسته ای جوان یعنی ترور اندیشه ایرانی. کسانی که پرونده قتل های اسرائیلی ها را مطالعه کرده اند، شک نمی کنند که این کارها از جنس کار آنان است. هر آزاده ای در دنیا حتی اگر با هسته ای شدن ایران مخالف باشد می داند ترور یک جوان تحصیلکرده ایرانی محکوم است و تنفر برانگیز است.

سازمان دانش آموختگان ایران هم با محکوم کردن این ترور از  نهادهای امنیتی و نظامی خواست تا به جای ورود به عرصه های رقابت سیاسی و سرکشی به حوزه های خصوصی و عمومی جامعه، در جهت تامین امنیت و حفظ جان و مال شهروندان تلاش کنند.

از سوی دیگر، آقای خامنه‌ای، رهبری نیز در پیامی با تسلیت  شهید احمدی‌روشن در حادثه تروریستی در تهران، این ترور "بزدلانه "را نشانه‌ به بن‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی دانستند.

شیرینی خنده احمدی نژاد برای بمب اتم

گفتنی است احمدی نژاد که در سفر به امریکای لاتین بسر می برد هنوز واکنشی به این اقدام تروریستی نشان نداده است.
اما روزنامه اتریشی از "خنده شیرین" احمدی نژاد در قبال شوخی چاوز خبر داده است. وقتی او گفته است: 'الان است که این تپه مقابلمان باز شود و یک بمب اتم بزرگ از آن بیرون بیاید!' براساس گزارش این روزنامه اتریشی، احمدی نژاد به این شوخی چاوز، خنده شیرینی کرده است.

در حالی که امریکا و انگلیس این اقدام تروریستی را محکوم کرده اند، دبیرستاد حقوق بشر در نامه ای به خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از انفعال و سکوت مجامع جهانی در قبال ترور دانشمندان ایرانی انتقاد کرد و خواستار تعیین گزارشگر ویژه برای بررسی ترورها شد.

از سوی دیگر، محمد خزاعی نمایندۀ دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل، رییس مجمع عمومی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل و همچنین کشورهای غیرمتعهد اظهار داشت که شواهد قوی مبنی بر دست داشتن عوامل خارجی در ترور مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی تأسیسات اتمی نطنز، وجود دارد.

در همین حال، خبر گزاری ها از تجمع روز گذشته دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به ترور شهید احمدی‌روشن مقابل سفارتخانه‌های فرانسه، آلمان و انگلیس خبر داده اند.

گفتنی است، پیش از این رییس کل ستاد ارتش اسراییل گفته بود با حذف دانشمندان هسته ای ایران می تواند از تبدیل شدن این کشور به یک قدرت منطقه ای جلوگیری کرد.

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفته است که بارها مشخص شده است، برخی از ترورها ریشه در رفتارهای سیستم امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها دارد.

وی به این نکته اشاره کرده است که این ترورها نشان می دهد اطلاعات داده شده از سوی جمهوری اسلامی ایران به مجامع بین المللی در اختیار سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دشمنان قرار داده شده است.

سال گذشته، روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان "کشنده ترین ترورکنندگان جهان" از موساد با عنوان "ماشین قاتل بی رحم اسراییل" یاد کرده بود با برشمردن ترورهای مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری و فریدون عباسی گفته بود که در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسراییل دیده می‌شود.

0 comments:

ارسال یک نظر