سید رضا اکرمی: هیچ فردی بدون سند و دلیل حق تهمت و افترا زدن به دیگری را ندارد

عضو جامعه روحانیت مبارز در انتقاد به هجمه‌های اخیر صورت گرفته نسبت به شخصیت‌های نظام گفت: در ایران عده ای با تخریب و توهین جلو می روند.

سید رضا اکرمی که از منتقدان سیاست های اجرایی کشور است، در گفت و گو با ایلنا تاکید کرد: به عنوان یک مسلمان هیچ فردی بدون سند و دلیل حق تهمت و افترا زدن به دیگری را ندارد.

او با اشاره به تفاوت نقد ناصحانه و توهین، تصریح کرد: در جامعه ایران در کنار افرادی که به شکل معتدل حرکت می‌کنند، افرادی نیز وجود دارند که با توهین و تخریب جلو می‌روند، در حالی که باید ضمن محترم شمردن شخصیت افراد، تنها به نقد افکار و رفتار آن‌ها پرداخت.

گزارش یک سویه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیرامون حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری واکنش های زیادی را به همراه داشته است. این گزارش که روز چهارشنبه هفتم دی ماه در صحن علنی مجلس قرائت شد، افراد و احزاب اصلاح‌طلب و گروه‌های مخالف و منتقد حکومت به تلاش برای اجرای "کودتای مخملی" متهم کرده است.

هم چنین در این گزارش میرحسین موسوی دارای "بیشترین نقش در اجرای آنچه فتنه نامیده دانسته" و این اتهام متوجه جنبش سبز شده که مدیریت اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ "بر عهده طرف غربی" بوده است.

اکرمی تاکید کرد: انتقاد‌ها باید عالمانه و ناصحانه باشد ضمن اینکه هدف از نقد نیز باید حل مشکلات باشد و به عنوان یک مسلمان هیچ فردی بدون سند و دلیل حق تهمت و افترا زدن به دیگری را ندارد.

اکرمی با اشاره به تفاوت نقد ناصحانه و توهین، تصریح کرد: در جامعه ایران در کنار افرادی که به شکل معتدل حرکت می‌کنند، افرادی نیز وجود دارند که با توهین و تخریب جلو می‌روند، در حالی که باید ضمن محترم شمردن شخصیت افراد، تنها به نقد افکار و رفتار آن‌ها پرداخت.

گزارش کمیسیون اصل نود، همان روز با اعتراض نمایندگان اصلاح طلب رو به رو شد و۲۰ نماینده اصلاح طلب مجلس در فراکسیون اقلیت در نامه‌ای به علی لاریجانی، گزارش مذکور را "فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و مبانی استدلالی" خواندند و تاکید کردند که این گزارش به یک تحلیل محفلی از حوادث و مسائل پس از انتخابات سال ۸۸ شباهت داشت.

در واکنش به این گزارش،علی مطهری، نماینده اصولگرای منتقد دولت اظهار داشت: "گزارش یک‌طرفه‌ای بود و وقتی ما به طرف مقابل اجازه پاسخ‌گویی نمی‌دهیم منجر ‌می‌شود که این‌گونه گزارش‌ها تهیه شود اگر بخواهیم این گزارش را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را درباره ایران بپذیریم درحالی که ما به آن گزارش نیز انتقاد داریم. "

اکرمی با بیان اینکه نمی‌توان حکم به معصومیت سیاسیون داد، تاکید کرد: نقدهای افراد نباید منجر به کوچک‌ترین بی‌احترامی به شهروندان شود و شخصیت‌های سیاسی نیز از این قاعده جدا نیستند.

علاوه بر انتشار این گزارش، اخیرا هجمه هایی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است که اکرمی در واکنش به آن گفت: اگرچه افرادی همچون هاشمی برای من و دیگران قابل احترام هستند ولی نقد عالمانه از هر شخصیتی حتی هاشمی نیز، می‌تواند مفید باشد. رفسنجانی شناسنامه انقلاب است که هنوز هم در خدمت انقلاب و رهبری می‌باشد بنابراین باید در برخی نقد‌ها دقت لازم را کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر