رضا کیانیان: جایزه فرهادی یک افتخار ملی است و مقامات مملکتی باید به وی تبریک بگویند

جـــرس: در پی موفقیت یکی از کارگردانان و سینماگران مردمی ایران در کسب جایزه جهانی منتقدین سینما و نزدیکی وی به اسکار، رضا کیانیان، سینماگر و هنرمند ایرانی، این جایزه را "افتخار ملی" و "متعلق به تمام ایرانیان" ذکر کرده و ضمن انتقاد از حکومت در چشم پوشی از قدردانیِ از فرهادی، آنان را مورد پرسش و خطاب قرار می دهد.
 
گفتنی است، اصغر فرهادی، با فیلم «جدایی» (جدایی نادر از سیمین)، جایزۀ بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب (منتقدین بین المللی) را از آن خود کرد، که همزمان با سکوت دست اندرکاران فرهنگیِ کشور، با واکنش و تقدیر بسیاری از ایرانیان و تشکل ها و نهادهای غیرحکومتی و مخالف دولت مواجه شد.

به گزارش شبکه ایران، رضا کیانیان هنرمند توانمند ایرانی در گفتگو با شبکه ایران با تاکید بر اینکه جایزه ای که فرهادی گرفته یک افتخار ملی است از مقامات هنری کشور خواست به او تبریک بگویند.
 
 بخشهایی از گفته های کیانیان به شرح زیر است:
 
یک افتخار ملی

فکر نمی کنم وضعیت کنونی سینمای ایران و ارتقای کیفی آن ربط چندانی به جوایزی از این دست داشته باشد. اما یقین دارم مقامات مملکتی ما به خاطر این جایزه می بایست به فرهادی تبریک بگویند چون کاری که فرهادی کرده یک افتخار ملی است و متعلق به همه مردم ایران.

خوشحالم که این جایزه به هموطنم رسیده است

به عنوان یک ایرانی خوشحالم که این جایزه به هموطنم رسیده است. وقتی تیمهای ورزشی ما صاحب عناوین میشوند همه مردم خوشحالی می کنند؛ در عرصه هنر هم رسیدن به جایگاهی ارزنده در میان جهان باعث افتخار ایرانیان است.
 
چرا مقامات کشوری تبریک نمی گویند

مدالهایی که تیمهای ورزشی ما می گیرند موجب آن میشود که بسیاری از مقامات کشوری زبان به تحسین گشوده و تبریکات خود را به قهرمانان ابلاغ کنند اما وقتی کسی مثل فرهادی پیدا می شود و یکی از معتبرترین جوایز سینمایی را می گیرد، کسی تبریک نمی گوید! واقعا چرا؟!
 
گفتنی است، درخشش اصغر فرهادی در جامعه بین الملل با دریافت خرس طلای جشنواره برلین شروع شده و رفته رفته به سمت اسکار پیش می رود.

«سرزمین خون و عسل» ساخته آنجلینا جولی، «پوستی که در آن زندگی میکنیم» ساخته پدرو آلمادوار، «پسر دوچرخه سوار» ساخته برادران داردن و «گلهای جنگ» ساخته «ییمون ژانگ» رقبای مطرح «جدایی نادر از سیمین» در بخش فیلم خارجی زبان بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر