عیسی سحرخیز بدون مداوای کامل به زندان بازگردانده شد

با فشار برخی مقامات حکومتی

 جـــرس: درحالیکه هفته گذشته برخی منابع خبری گزارش داده بودند که عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی، از چند هفته پیش از زندان گوهردشت به بیمارستان امام خمینی منتقل شده، روز دوشنبه خبر رسید که وی به زندان بازگردانده شده است.

 به گزارش جرس، برخی فشارهای وارده از سوی برخی محافل سبب ناتمام ماندن درمان عیسی سحرخیز شده و این فعال جنبش سبز توسط ماموران به زندان رجایی شهر (گوهردشت) بازگردانده شده است.

این درحالیست که روند درمان دیسک کمر و ناراحتی حاد گردن و همچنین اعصاب پای این روزنامه نگار زندانی و از سویی دیگر بیماری های کلیه و فشار خون وی هنوز پایان نگرفته و کادر پزشکی مجتمع بیمارستان امام خمینی تهران، تحت فشار دکتر امامی، معاون انتصابی وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجتمع آن بیمارستان، مجبور شدند کار درمانی عیسی سحرخیز را متوقف کنند.

هفته گذشته کمپین بین المللی حقوق بشر گزارش داده بود که خانواده این زندانی تحت فشار شدید برای مصاحبه نکردن با رسانه های خارج از ایران هستند.

گفتنی است، این فشارها از زمانی آغاز شد که اخیرا محمد رضا اشرف سمنانی از بستگان نزدیک غلامعلی حداد عادل، پدر همسر مجتبی خامنه ای، پسر بزرگ رهبر جمهوری اسلامی در اتاق روبروی عیسی سحرخیز بستری شده و رفت و آمد برخی مقامات حکومتی از جمله رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به آن محل شدت گرفت.

بر اساس این گزارش، این مقامات مسئولین بیمارستان و وزیر بهداشت را از طریق بیت رهبری تحت فشار قرار دادند تا این چهرۀ شناخته شده اصلاح طلبان به زندان بازگردانده شود.

همچنین انتقال دو تن از جوانان مبارز لبنانی به ایران برای ادامۀ درمان در بخش ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی موجب شد که بهانۀ کمبود جا نیز به صورت عامل انتقال مطرح گردد.

گفته می شود این دو جوان در جریان مبارزات مردم سوریه علیه دولت اسد زخمی شده و قطع نخاع گردیده اند.

عیسی سحرخیز روزنامه نگار و مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، طی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد، که طبق شواهد، در جریان دستگیری مورد ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی قرار گرفت و دنده‌های وی شکست.

سحرخیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ ۱۴ مرداد ماه امسال طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت های مطبوعاتی سابقش محکوم شد.

0 comments:

ارسال یک نظر