دو گروه از جوانان حامی جنبش سبز، خواستار اقدام عملی مردم برای برون رفت از وضع موجود شدند

 جـــرس: به مناسبت سالروز پایان حصر چند سالۀ مرحوم آیت الله العظمی منتظری و زادروز اشكان سهرابی، از شهدای جنبش سبز و وقایع پس از انتخابات، گروهی که خود را "جوانان وطن" نامیده اند، پیامی خطاب به مردم ایران صادر کرده و خواستار اقدام همگانی جهت فراهم سازی آزادی راهبران جنبش و تمامی زندانیان سیاسی از بند شدند.

همزمان، گروهی دیگر از فعالان، با انتشار بیانیه ای، از اعلام موجودیت «جنبش جوانان سبز»، خبر داده و خاطرنشان کرده اند "بی تفاوتی نسبت به انحراف و کج روی و خسارت های وارده بر جان و مال و نوامیس سرزمینمان ظلمی نابخشودنی است."

بنا به گزارش های رسیده به جرس، در نامه جمعی از فعالان که خود را «جوانان وطن» نامیده، خطاب به مردم آمده است: "ملت ایران! امروز كشور در بحرانی وحشتناكی گرفتار شده است كه در صورت عدم آزادی فرزندانتان از زندان های استبداد و توجه مسئولین ارشد كشور به خواسته های قانونی شما، آنچنان فراگیر خواهد شد كه پیامدهای آنرا حاكمان، بخصوص در چند ماهه آینده خواهند دید."

در بیانیه «جوانان وطن» به مردم ایران همچنین تاکید شده است: "بیداری مردم جهان در نزدیك زمان ممكن به ایران نیز خواهد رسید و آنوقت است كه حاكمان در نبود اتحاد كه مسبب اصلی ان خودشان بودند گرفتار مصیبت هایی خواهند شد كه هیچ راه چاره ای برای آن پیدا نخواهند كرد... و امروز بنظر می رسد كه رهبری جمهوری اسلامی تحت فشار اطرافیانش و بخصوص حامیان اصلی جریان انحرافی قرار دارند كه جز با تداوم حركت انقلابی شما مردم، كه حركتی برآمده از خواست واقعی و قلبی و عقلی تان است راهی برای نجات كشور باقی نخواهد ماند.،حركت كه باید سرعتی دوچندان پیدا كند و در سریع ترین زمان ممكن به آزادی عزیزانتان بخصوص رهبران جنبش سبز بینجامد."

در پایان این بیانیه خطاب به مردم آمده است: "اینك شما طرفداران ازادی و آزادگی باید با به حاكمان نشان دهید كه عوام فریبی نتیجه نخواهد داشت و بیداری اسلامی بزودی دامن خود حاكمان كشور را نیز خواهد گرفت.
به طرفداران جنبش سبز و تمامی آزادگان و آزادی خواهان نیز توصیه می كنیم تا با تمامی توان و با ابتكار و خلاقیت خود زمینه آزادی هرچه سریع تر سران جنبش سبز و تمامی زندانیان سیاسی را فراهم آورند."

جنبش جوانان سبز

همزمان، گروهی تحت عنوان «جنبش جوانان سبز» نیز، با انتشار بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

گزارش های رسیده به جرس حاکی است که در این بیانیه «جنبش جوانان سبز»، با اشاره به برخی بحرانِهای پیشِ رو و تهدیداتِ فرارو خطاب به ملت ایران آمده است: "اینک که جامعه ایران، هویت ایرانیان و تمامیت ارضی کشور به مخاطره افتاده و جاه طلبان قدرت و ثروت به تاراج و غارت منابع ملی و سرمایه های این مملکت می پردازند. وحیثیت دینی و ملی این مرز و بوم را به حراج گذاشته اند و ظلم و زور و دروغ و بی عدالتی و بی پروایی به اوج خود رسیده و کشور در معرض فراگیر شدن فساد در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی قرار گرفته است.
بی تفاوتی نسبت به این همه انحراف و کج روی و خسارت های وارده بر جان و مال و نوامیس سرزمین آبا و اجدادیمان ظلمی نابخشودنی است.
و این همه در شرایطی است که رسانه به اصطلاح ملی در اوج دروغ پردازی به وارونه جلوه دادن اوضاع می پردازد و تریبون های دولتی به قلب واقعیت ها و حقایق...
قرار نبود مردم و بویژه جوانان این مملکت در پی اعتراضات به حق، مورد ظلم و ستم و سرکوب قرار گیرند.
قرار نبود دستگاه عدلیه و قضایی به حیات خلوت مفسدان و زندان معترضان حق طلب و آزادی خواه بدل گردد.
و اینک بر اساس تعالیم و آموزه های انسانی و اسلامی سکوت و سکون را خواهیم شکست و برای دفاع از حق بپا خواهیم خواست."

در پایان بیانیه «جنبش جوانان سبز» خاطرنشان شده است که "مواضع و دیدگاه های این جنبش از طریق بیانیه ها و اطلاعیه ها بیان می شود و از آنجایی که اعضای این جنبش در داخل کشور و در محدودیت های خاص به سر می برند از رسانه ها و شبکه های اجتماعی داخل و خارج درخواست می گردد نسبت به انعکاس مواضع رسمی جنبش اهتمام ورزند."

0 comments:

ارسال یک نظر