نماینده اصلاح طلب مجلس: وزیر کار مسئول حادثۀ انفجار یزد است

تعداد قربانیان به ۱۴ نفر رسید

جـــرس: درحالیکه آخرین شمار کشته شدگان حادثه انفجار کوره فولاد یزد، با یک نفر افزایش، به ۱۴ نفر رسیده، و هیچیک از مقامات و نهادهای ذیربط، مسئولیت این حادثۀ مرگبار را به عهده نمی گیرند، یک نماینده اصلاح طلب مجلس مسوولیت این حادثه را متوجه وزیر کار دانست و خطاب به وی گفت: آیا وقت آن نرسیده که در این باره پاسخگو بوده و مسئولیت امر را بپذیرد.

همزمان منابع کارگری گزارش داده اند که تعداد کشته‌شدگان انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد به ۱۴ نفر رسید، و سه نفر از مصدومان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر اولیا، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "از وزیر کار در این باره سوال پرسیده می‌شود" اظهار داشت: بنا به گفته نمایندگان شهرستانهای مختلف استان یزد، این چندمین باری است که در این استان شاهد وقوع چنین حوادثی بوده‌ایم البته تکرار آن در دیگر نقاط کشورمان نیز تجربه شده است با این همه آیا وقت آن نرسیده که وزیر کار در این باره پاسخگو بوده و مسئولیت امر را بپذیرد.

او گفت: مسئولین استانی با تشکیل هیاتی در پی بررسی علل وقوع این رخداد ناگوار هستند ولی از ظواهر امر چنین بر می‌آید که فقدان دستور العمل ایمنی مناسب و عدم نظارت کامل موجب بروز چنین فاجعه‌ای شده است.

اولیا با تشریح این حادثه گفت:شنیده‌ها حاکی از آن است که ناخالصی‌های موجود در قراضه‌ها باعث شده تا مواد مذاب فوران کرده و به اطراف ریخته شود و این یکی از دلایل انفجار و کشته شدن کارگران است.

نماینده یزد در مجلس، استفاده از ضایعات جنگی در کوره‌های ذوب را غیر متحمل ندانست و اشاره کرد: اگر چه هنوز علت دقیق این فاجعه روشن نیست اما بدون شک کم دقتی و لحاظ نکردن شرایط ایمنی از اشتباهاتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

علی اکبر اولیا ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگران متوفی از عزم مجلس برای پیگیری این مورد به منظور جلوگیری از رخدادهای ناگوار این چنینی در آینده سخن گفت. او تاکید کرد: اگر چه بار اول نبوده ولی تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا با ملزم کردن مسئولان دیگر شاهد تکرار شدن تجربه‌های تلخ این چنینی نباشیم.

گفتنی است، علت آتش‌سوزی کوره کارخانه نورد فولاد غدیر یزد که شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن دست کم بیست تن شد، از ابتدا متناقض اعلام گردید، تا اینکه در نهایت نماینده یزد در مجلس گفت: "مهمات اسقاط موجب بروز انفجار در کارخانه نورد فولاد غدير یزد شده بود."

منابع کارگری اعلام کرده اند که فقدان دستور العمل ایمنی مناسب و عدم نظارت کامل موجب بروز چنین فاجعه‌ای شده است.

چهارده کشته
همزمان، منابع کارگری گزارش داده اند که تعداد کشته‌شدگان انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد به ۱۴ نفر رسید، سه نفر از مصدومان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش ایلنا، علی سلیمان‌پور، رمدیرکل پزشکی قانونی استان یزد با اعلام خبر مرگ این کارگر، او را تبعه هندوستان معرفی کرد و افزود:"یکی از اتباع کشور هندوستان به نام "جاسبیر سینگ" که در حادثه روز یکشنبه، ۲۱ آذرماه، به شدت دچار سوختگی شده بود، به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شد اما با وجود تلاش فراوان کارکنان این بیمارستان به دلیل شدت و وسعت سوختگی درگذشت."

0 comments:

ارسال یک نظر