رضا شهابی، فعال حقوق کارگری، به بیمارستان منتقل شد

گزارش - مردمک

وب سایت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گزارش داد که رضا شهابی، یکی دیگر از فعالان حقوق کارگری، که از ۲۰ روز پیش در زندان اوین در اعتصاب غذا بوده برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

رضا شهابی، عضو سندیکای کارکنان شرکت واحد، که از خرداد سال ۸۹ بازداشت شده در اعتراض به بلاتکلیفی از چهارم آذر اعتصاب غذای خود را شروع کرده و گفته است که تا زمانی که تکلیف نهایی پرونده او مشخص نشود، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

براساس این گزارش با پیگیری خانواده و تصمیم دادستان تهران مبنی بر رسیدگی پزشکی به این فعال حقوق کارگری در خارج از زندان، آقای شهابی روز سه‌شنبه ۲۲ آذر به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون طبق گزارش‌ها دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

طبق گفته اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آقای شهابی دچار بیماری آرتروز است.

به گفته ربابه رضایی، همسر رضا شهابی،  قرار بود آقای شهابی ۱۹ آذر با تائید دادستانی و نامه پزشکی قانونی به بیمارستان منتقل شود. خانم رضایی نسبت به «قطع نخاع شدن» آقای شهابی هشدار داده است.

درمان آقای شهابی درحالی به تاخیر افتاد که بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان و ماده ۱۰۳ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بر درمان زندانیان بیمار در محیطی خارج از زندان تاکید دارد.

همسر آقای شهابی مهر سال گذشته و چهار ماه بعد از بازداشت او در گفت‌وگو با مردمک با تاکید بر «وضعیت بلاتکلیف» پرونده این فعال کارگری، اتهام اعلام شده از سوی بازجو و دستگاه قضائی را «ارتباط با بیگانگان» اعلام کرد.

خانم رضایی این اتهام علیه همسرش را رد کرده و گفته است که آقای شهابی تنها از حقوق خود و کارگران دفاع کرده است.

چند ماه پیش از بازداشت این فعال حقوق کارگری توکل حبیب‌زاده، قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی در امور بین‌الملل، گفته بود که در ایران کسی به خاطر فعالیت صنفی بازداشت نمی‌شود.

در دولت‌های نهم  و دهم محمود احمدی‌نژاد شماری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و زندانی شده‌اند.

ابراهیم مددی، نایب‌ رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد نیز بدون یک روز مرخصی، سومین سال از حبس خود را می‌گذراند.

منصور اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد ایران نیز از تیرماه سال ۸۶ تاکنون در زندان اوین در بازداشت است. او مدتی پیش به مرخصی آمد.

خبر انتقال رضا شهابی به بیمارستان در شرایطی منتقل شده که کم‌تر از ۲۰ روز پیش نیز افشین اسانلو، راننده و فعال کارگری که یک سال است در زندان اوین به سر می‌برد، به دلیل «اثرات ناشی از ضربه‌های متعدد کابل» برای عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.

0 comments:

ارسال یک نظر