آخرین اخبار زندانیان سبز گمنام در زندان تبریز

معزالدین ایلاتی خامنه زندانی سیاسی بدون استفاده از مرخصی دوران محکومیت ۱۵ ماهه خود را در زندان تبریز سپری می کند.

طبق خبرهای رسیده از تبریز به خبرنگار کلمه ،این زندانی سیاسی یکی از فعالان جنبش سبز است که دوران محکومیت ۱۵ ماهه خود را در زندان تبریز سپری می کند. این زندانی سیاسی که در اعتراضهای مردمی نسبت به انتخابات  سال ۸۸ شرکت داشته از تاریخ ۲۳ فرودین سال ۸۹ در شهر خامنه دستگیر و پس از انتقال به اداره اطلاعات تبریز به اتهام توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور به ۱۵ ماه حبس و تحمل ۷۴

ضربه شلاق محکوم شد. حکم شلاق این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۷خرداد سال جاری به اجرا درآمد. او هم اکنون نیز دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می کند.

همچنین علیرضا حسین زاده، از فعالان مدنی آذربایجان از دیگر زندانیانی است که هفتم مرداد ماه سال جاری در مراسم عروسی اش بازداشت و هم اکنون با قرار بازداشت موقت همچنان در زندان تبریز به سر می برد. وی در زمینه آموزش موسیقی ترکی فعالیت داشته و اتهام وی تبانی و اجتماع در مراسم عروسی اش بوده است. تعدادی از مهمانان عروسی این زندانی نیز در مراسم ازدواجش دستگیر شده بودند که با ضمانت آزاد شده و تاریخ دادرسی آنها دوازده بهمن ماه سال جاری که یک روز تعطیل رسمی در ایران است تعیین شده است.

همچنین خبرهای رسیده به کلمه، حاکی از آن است که پس از شکل گیری اعتراضهای مردمی در منطقه آذربایجان در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه و ایجاد فضای امنیتی تعداد زیادی از فعالان این شهر بازداشت و هر چند بعد از مدتی برخی از آنان با قید وثیقه آزاد شده اند، با این حال هنوز۱۵ نفر از بازداشت شدگان همچنان دوران محکومیت خود را در زندان تبریز طی می کنند.

تقی سلحشور، مهدی حمیدی شفیق و سعید نعیمی، فعال دانشجویی از دیگر زندانیان سیاسی زندان تبریز هستند.

همه این افراد از حقوق قانونی خود از جمله مرخصی، مرخصی پایان حبس و مرخصی استعلاجی محروم هستند.

0 comments:

ارسال یک نظر