بادامچیان: اصولگرایان با فهرست واحد در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی وحدت درجریان اصولگرا را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد "اصولگرایان با فهرست واحد در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد."

 به گزارش مهر، اسدالله بادامچیان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر اصولگرایان لیست های متعددی را در انتخابات ارائه دهند چه آثاری را در بر خواهد داشت، گفت: امیدوارم اصولگرایان با فهرست واحد در انتخابات شرکت می کنند.

 این فعال اصولگرای جناح محافظه کار افزود: "کمیته ٧+۸ فعالیت خود را به خوبی انجام می دهد از این رو معتقدم جریان اصولگرا با یک لیست در انتخابات شرکت خواهد کرد، به همین دلیل نباید ناامید بود."

کدام مردودین ۸۸
 همزمان، رئیس مجلس خبرگان رهبری در واکنش به ادعای برخی رسانه های اصولگرا مبنی بر "حضور مردودین فتنه ۸۸ در گروه وحدت اصولگرایان که به همت جامعتین تشکیل شده است"، تاکید کرد که باید تعریف مشخصی از مردودین فتنه ارائه شود.

 به گزارش مهر، مهدوی کنی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری که مدعی شد "برخی مردودین فتنه ۸۸ هم اکنون به نام کمیته ٧+۸ ( کمیته انتخاباتی اصولگرایان برای وحدت) موضع گیری هایی را انجام می دهند، گفت: باید دید مردودین فتنه چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: "البته معتقدم مردودین فتنه نباید در ساختار کمیته ٧+۸ حضور داشته باشند، ولی باز هم تاکید می کنم باید دید مردودین فتنه چه کسانی هستند."

 در همین حال روزنامه رسالت در حمله به جبهه پایداری، طی سرمقاله ای با عنوان«شانه های حزب گلخانه ای» نوشت: "نگاهی به رفتاربعضی از بازیگران که تحت نام جبهه حضور یافته اند ‌می تواند ما را با یکی از مصادیق حزب گلخانه ای آشنا سازد. رفتارهایی چون:..حضور سیاسی بدون آنکه حتی تلاشی برای ثبت قانونی خود نمایند.... توقعات فزاینده بدون آنکه وزن سیاسی و اجتماعی خود را مشخص سازند... فقدان پایگاه اجتماعی یا حداقل هوادارانی که برای آنان و نه فردی دیگر گرد آنان آمده باشند...نامشخص بودن منابع مالی..تلاش برای امتیاز گیری از طریق استراتژی قهر و آشتی..شعارهای رادیکال ولی رفتار معامله گرایانه.. اتخاذ موضع تهاجمی برای گریز از پاسخگویی... آنانی که با احزاب گلخانه ای در تعامل سیاسی قرار می گیرند باید بدانند که:.. هدف تاسیس این احزاب کسب امتیاز در تعاملات سیاسی است؛ با امتیاز قدرت می یابند و با عدم کسب امتیاز تضعیف می شوند...آنان برای کسب امتیاز توقعات فزاینده ای را مطرح می کنند؛ ولی قدرت ایستادگی بر آن توقعات را ندارند زیرا بقای آنها به حضور در تعامل است اگر ارتباط قطع شود؛ فلسفه وجودی آنها از میان خواهد رفت."

حمایت دبیر کل جبهه پایداری از مهدوی کنی
 همزمان با دستور جهت فروکش کردن "مباحث تفرقه برانگیز"، روز سه شنبه دبیرکل جبهه پایداری با ادای احترام به مهدوی کنی گفت: "کسانی که علیه آیت الله مهدوی کنی حرف می زنند به دنبال اسلام منهای روحانی اند."

مرتضی آقاتهرانی، معلم اخلاق دولت احمدی نژاد و دبیر کل افراطیونِ «جبهه پایداری»، در مراسم گشایش این تشکل در استان فارس با بیان این‌که این جبهه و مصباح یزدی هیچ تقابلی با مهدوی کنی ندارند، از برخی اظهارات در مورد رئیس مجلس خبرگان انتقاد کرد و افزود: این جبهه در هیچ مکانی در برابر مهدوی کنی حرفی نزده است و حرف‌هایی که پشت سر این عالم علوم دینی می‌زنند، دروغ‌پراکنی است.

 ودر واکنش به پیشنهاد روز گذشته (سه شنبه یازدهم مهر ماه) سالک، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز مبنی بر "تشکیل مجمعی متشکل از نیروهای وفادار به انقلاب، به شرط آن‌که بدور از قدرت‌طلبی و اغراض سیاسی باشد، جهت رفع سوء‌ظن‌ها و بداخلاقی‌ها"، علی عباسپور تهرانی‌فرد، نماینده اصولگرای تهران، با بیان این‌که همیشه از افراط و تفریط ضربه خورده‌ایم، گفت: "همیشه دیده‌ایم کسانی که خیلی افراط‌گرا بوده و برای خیلی مسائل سینه چاک می‌کنند، یا گذشته‌ای خلاف این رویه را دارند و یا در آینده دچار لغزش‌هایی می‌شوند؛ لذا تشکیل مجمعی متشکل از نیروی اصیل انقلاب و معتدل که به ضوابط و چارچوب‌های تبیین شده توسط رهبری وفادارند، می‌تواند مورد استقبال جامعه ما که یک جامعه معتدل است، ‌قرار گیرد."

0 comments:

ارسال یک نظر