جنتی: عده‌ای می‌خواهند انتخابات را به سمتی بکشانند که رهبری نمی‌خواهند/یک روحانی باید به روز باشد

احمد جنتی گفت: باید برخی از جریاناتی که قصد دارند انتخابات را به مسیری بکشانند که رهبری نمی‌خواهند، را شناخت.

دبیر شورای نگهبان قانونی اساسی با مهم توصیف کردن بروز بودن یک روحانی گفت:‌ طلبه امروز نمی‌تواند مانند طلبه ۶۰ سال پیش باشد، در آن زمان یکی از جرم‌ها سیاسی بودن روحانی بود ولی امروز وضعیت تغییر کرده و باید با شعار جدایی دین از سیاست مقابله کرد.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اسلام طلبه‌ای را که زاهد باشد ولی در سیاست نباشد نمی‌خواهد.

او سپس گفت: انتخابات نزدیک است و هر کدام از ما وظیفه‌ای داریم. عده‌ای می‌خواهند مسیر انتخابات را به سمتی بکشانند که رهبری نمی‌خواهند.

وی افزود: باید این جریانات را شناخت و برای مقابله با آن برنامه داشت.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به خیزش‌های منطقه گفت: روحانیت ایران و مسئولان کشور باید به بیداری اسلامی در مصر، لیبی، بحرین و جاهای دیگر کمک کند.

وی افزود : فرهنگ و سلطه غربی درحال سقوط و انحطاط است.آیت‌الله جنتی افزود: امروز آمریکایی‌ها که در خیابان شعار می‌دهند؛ گفته‌اند حرکت خود را از میدان تحریر یاد گرفته‌اند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه روحانی باید زاهد و قانع باشد، تصریح کرد: روحانیونی که به بالاترین درجات رسیده‌اند؛ ساده‌ترین زندگی‌ها را داشته‌اند و به حداقل‌ها اکتفا کرده‌اند.

وی گفت: روحانیت و اسلام از برخی‌ها که در کسوت روحانیت به فکر دنیا افتاده‌اند؛ ضربه خورده است. درمقابل این افراد باید اقدامات مناسب انجام شود. برخی باید خلع لباس شوند و دادگاه ویژه و حوزه با برخی دیگر برخورد کند.

وی همچنین در پایان با تاکید بر حضور روحانیت در مدارس گفت: چرا باید حضور طلبه‌ها در آموزش و پرورش کم باشد؟ باید از کلاس اولی‌ها شروع کرد. آنها باید با روحانی آشنا شوند و مسائل اعتقادی، سیاسی و روز را از طلبه‌ها فرابگیرند

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش بعلت تلاش دلسوزانه و مجاهدانه برای پیاده کردن فرهنگ اسلامی در مدارس تقدیر کرد.

دبیر شورای نگهبان همچنین خطر ماهواره‌ها را یادآور شد و افزود: ماهواره‌ها عفت و عقاید مردم را به آتش می‌کشند.

0 comments:

ارسال یک نظر