آیت‌الله خامنه‌ای: هر طرحی که فلسطین را تجزیه کند، مردود است

پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطینی ها امروز (شنبه ۹ مهر) با حضور آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، در تهران آغاز به کار کرد.

آیت الله خامنه ای در سخنرانی در این کنفرانس گفت "هر طرحی که فلسطین را تجزیه کند، مردود است."

رهبر ایران گفت: "مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادی بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. طرح دو دولت که لباس حق به جانب پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیست ها، یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست. این به معنی پایمال کردن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و حتی تهدید حق فلسطینیان ساکن سرزمین های ۱۹۴۸ است."

آیت الله خامنه ای گفت: "ما نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را پیشنهاد می کنیم و نه حکمیت سازمان ملل را، پیشنهاد ما همه پرسی از همه فلسطینیان است."


رهبر ایران گفت: مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادی بخشی از فلسطین

وی گفت غرب باید حق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد.

پیش از سخنرانی آیت الله خامنه ای، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران صحبت کرد. در برنامه افتتاحیه این کنفرانس، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری و صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه ایران نیز حضور داشتند.

رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد مشعل، ریییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این کنفرانس شرکت کرده اند و خالد مشعل از جمله سخنرانان بود.

وی گفت در طرح تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تشکیل کشور فلسطینی، قدرت فلسطینی ها نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، خالد مشعل در واکنش به اقدام هفته گذشته محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه درخواست تشکیل کشور فلسطین گفت: "معلوم نبود آن کشوری که پشنهاد و درخواست تشکیل آن شد، کجاست؟"


خالد مشعل گفت در طرح تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تشکیل کشور فلسطینی، قدرت فلسطینی ها نادیده گرفته شده است

جنبش حماس کنترل غزه را بر عهده دارد و محمود عباس کنترل کرانه باختری رود اردن را در دست دارد.

بنابر گزارش ها، مقام ها و شخصیت های سیاسی بیش از ۵۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این کنفرانس شرکت دارند که روسای مجالس کشورهای لبنان، عراق، قطر، افغانستان و اندونزی از جمله آنها هستند. ابراهیم جعفری، نخست وزیر پیشین عراق و هیات هایی از کشورهای زیمبابوه، مالاوی، بنگلادش، عمان، الجزایر، بولیوی، قرقیزستان، لهستان، دانمارک، کانادا و پاکستان نیز برای شرکت در این کنفرانس به تهران سفر کرده اند.

پنجمین کنفرانس حمایت از فلسطینی ها کنفرانسی دو روزه است و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

اولین دوره از کنفرانس حمایت از فلسطینی ها، مهرماه بیست سال پیش در تهران و همزمان با کنفرانس مادرید برگزار شد. هدف این کنفرانس، حمایت از انتفاضه اول فلسطینی ها بود. دوره دوم نیز در سال ۱۳۸۰ و همزمان با انتفاضه دوم فلسطینی ها و دو دوره بعدی این کنفرانس نیز در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۷ تشکیل شد.

0 comments:

ارسال یک نظر