محکومیت آرش هنرورشجاعی به چهار سال زندان و شلاق

جرس: آرش (محمدصادق) هنرورشجاعی وبلاگ‌نویس روحانی و مدرس حوزه ی علمیه، امروز در دادگاه ویژه روحانیت به چهار سال حبس، هشتصد هزار تومان جریمه نقدی و پنجاه ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» اتهامات اصلی وی اقدام علیه امنیت نظام، جاسوسی نظام جمهوری اسلامی و همکاری با سفارتخانه های اروپایی و … اعلام شده و این حکم بر مبنای این اتهامات صادر شده است.
این حکم پس ازحدود تحمل یک سال زندان که شامل ۶ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین و پنج ماه حضور در بند ۳۵۰ و تحمل شکنجه‌های فراوان گه عواقبی چون بیماری‌های متعدد و صعب العلاج برای وی به همراه داشته صادر شده است.
 
لازم به یادآوری است که پدر وی مرحوم دکتر تقی هنرور شجاعی)یک سال پیش در اثر بیماری به رحمت خداوند رفته و مادر پیر و بیمار او نیز در انتظار آزادی فرزندش روز شماری می‌کند و کسی را ندارد و فرزند دیگرش نیز در ایران زندگی نمی کند.
 
ضمن آرش هنرور شجاعی دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس حقوق – فوق لیسانس فلسفه – مسلط به چند زبان است. وی در تاریخ ششم آبان ماه سال گذشته در محل کارش در حوزه‌ی علمیه قم دستگیر شده و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.
 
چندی پیش مادرش با نگرانی از وضعیت  جسمانی او گفته بود  که مرتب در زندان از هوش می رود و باید روزی 16- 17 تا قرص بخورد تا بتواند شرایط دشوار زندان را تحمل کند.

0 comments:

ارسال یک نظر