شادمانی مردم لیبی بعد از دستگیری معتصم قذافی

به دنبال انتشار خبر دستگیری معتصم قذافی، فرزند رهبر مخلوع و فراری لیبی، مردم در شهرهای طرابلس و بنغازی به خیابان‌ها کشانده شده و به پایکوبی پرداختند.

 به گزارش یورونیوز، یک مشاور نظامی دولت موقت لیبی گفته است که معتصم قذافی هنگامی که قصد داشته شهر سرت را ترک کند توسط نیروهای نظامی تحت فرماندهی این شورا دستگیر شده است.

مقامات نظامی دولت موقت لیبی می گویند وی را پس از دستگیری به شهر بن غازی منتقل کرده اند.

 یکی از ساکنان شهر طرابلس با ابراز شادی از این خبر می گوید:"ما یکی از کوچک‌تر ها را دستگیر کردیم و به دنبال نفر بزرگ‌تر هستیم."

به گفتۀ مشاور نظامی دولت موقت لیبی، دستگیری وی چند روز پیش صورت گرفته اما برای اجتناب از هرگونه تلاش برای آزادکردن وی تاکنون این خبر منتشر نشده است. با وجود انتشار این اخبار، سخنگوی شورای مقاومت لیبی از تایید این خبر خودداری کرده است. این شورا چندی پیش خبر دستگیری سیف الاسلام قذافی را نیز به هنگام تصرف شهر طرابلس منتشر کرده بود اما پس از چند روز سیف الاسلام با حضور در هتل محل اقامت خبرنگاران خارجی در این شهر این خبر را تکذیب کرد.

معتصم قذافی از سال 2007 توسط رهبر سابق لیبی به سمت رییس شورای امنیت لیبی منصوب شده بود. وی گردان‌های نظامی وفادار به معمر قذافی را در شهر سرت رهبری می کرد.

شهر سرت که آخرین پایگاه هواداران معمر قذافی است به تصرف مبارزان درآمده اما وفاداران به رهبر سابق لیبی هنوز در بخش‌هایی از این شهر مقاومت می کنند. شهر سرت زادگاه معمر قذافی است. گفته می شود معمر قذافی از این شهر خارج شده و احتمالا از طریق کشور نیجر به بورکینافاسو رفته است.

0 comments:

ارسال یک نظر