صدور حکم سه سال زندان و ۱۰ سال تبعید برای احمدرضا احمدپور

احمد رضا احمدپور، زندانی سیاسی سابق، عضو حزب مشارکت اسلامی شاخه قم و وبلاگ نویس (پژواک خاموش ) و محقق حوزه پس از گذراندن دوره بازداشت موقت محکوم به حبس وتبعید شد.

 به گزارش رهانا، احمدپور که از تاریخ ۲۷ تیرماه سال جاری، مجددا توسط مامورین اطلاعات بازداشت شده بود بعد از سه هفته بی خبری به زندان مرکزی قم لنگرود منتقل شد. وی در طول این دو ماه بازداشت پس از چند جلسه دادگاه سرانجام به سه سال زندان و ۱۰ سال تبعید محکوم شد.

 بر اساس این گزارش، از جمله اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی، انجام فعل حرام به دلیل تخلیه نکردن منزل وی که زیر نظر حوزه بوده و همچنین تبلیغ علیه نظام و ارتباط با منافقین بوده است.

 احمدپور از اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و انجام فعل حرام مبری شده ولی به دلیل نامه ایشان به سازمان ملل که در سال گذشته منتشر شده بود مجددا به تبلیغ علیه نظام محکوم شد.

 قاضی وی، «بهرامی»، در دادگاه ویژه روحانیت ایشان را به سه سال حبس در زندان اهواز و همچنین ده سال تبعید به شهر ایذه محکوم کرد.

این گزارش می افزاید حکم مذکور در حالی است که خانواده ی وی در قم سکونت دارند و توان انتقال به شهر دیگر را ندارند.

 احمد پور که از جانبازان جنگ تحمیلی است به دلیل حضور در مناطق شیمیایی تحت نظر پزشک بوده، ایشان همچنین از دیسک کمر نیز رنج می برند ولی با نادیده گرفتن اوضاع جسمی وی این حکم  صادر شده است .قاضی پرونده وی نیز از پذیرش وثیقه خودداری کرده است .

 احمد رضا احمد پور در سال ۸۸ و در جریان حوادث بعد از انتخابات نیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت روحانیت، توهین به رهبری و نشر اکاذیب به یکسال حبس محکوم شده بود که دوران محکومیت وی سال گذشته به پایان رسید.

0 comments:

ارسال یک نظر