دبیرکل فراکسیون اصلاحات: حضور دولتی ها و نمایندگان مجلس در هیئت مدیره باشگاه ها وجاهت قانونی ندارد

در ادامۀ انتقادات به انتصابات حکومتی در هیئت مدیرۀ تیم های استقلال و پرسپولیس، نایب رییس فراكسیون ورزش در مجلس، تاكید كرد كه با توجه به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یك شغل دولتی، حضور مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در این تركیب وجاهت قانونی ندارد.

 به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش با اشاره به تركیب جدید هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به وجود اختلاف نظرهایی بین نهادی نظارتی و اجرایی در رابطه با دولتی بودن شغل نمایندگان اشاره و اظهار كرد: در چنین شرایطی این موضوع نیز مطرح است كه تصدی مشاغل حتی بدون دریافت حقوق و مزایا به معنای دو شغله بودن افراد است.

دبیر کل فراکسیون اصلاحات در مجلس هشتم، ضمن اشاره به بررسی طرح نظارت به رفتارنمایندگان در مجلس، افزود: با تصویب این طرح، تصدی مشاغل دیگر به جز نمایندگی مشمول قانون ممنوعیت تصدی بیش از یك شغل دولتی می‌شود؛ بر این اساس حضور افراد دولتی و نمایندگان مجلس در هیات مدیره دو باشگاه وجاهت قانونی ندارد و مصداق بارز دو شغله بودن این افراد است.

 نایب رییس فراكسیون ورزش در ادامه اعلام كرد كه وزارت ورزش از انتخاب نمایندگان برای اعضای هیات مدیره دو باشگاه قصد سوء‌ استفاده داشته است.

تابش هم چنین با تاكید بر لزوم واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی با توجه به الزامات قانون اصل 44 ، گفت: با این وجود به نظر می‌رسد مسئولان ورزشی در این رابطه تنها به بیان اظهار نظرها و وعده‌ها اكتفا كرده‌اند.

 وی دولتی بودن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را مغایر اصل 44 قانون اساسی عنوان و تاکید كرد: در شرایطی كه همگی بر واگذاری كارخانه‌های بزرگ به بخش خصوصی تاكید دارند، چرا نباید این دو باشگاه واگذار شوند؟ بالاخره قرار است چه كاری در ورزش برای خصوصی سازی انجام شود؟

 تابش در عین حال تاكید كرد كه اتكای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دولت و انجام ندادن اقدامات لازم برای خصوصی شدن این دو باشگاه، باعث ایجاد حساسیت و شائبه در فیفا در مورد دولتی شدن فوتبال ایران می‌شود.

نایب رییس فراكسیون ورزش مجلس در پایان با اشاره به انتخاب رویانیان به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: با وجودی عملكرد آقای رویانیان در پست‌های مختلف،‌ انتخاب وی به عنوان مدیر عامل پرسپولیس به نفع خود، ورزش و پرسپولیس نیست.

 گفتنی است روز سه شنبه پنجم مهر ماه، همزمان با انتقادات رسانه ای – مردمی نسبت به انتصاب نظامیان و حکومتی ها در راس باشگاههای استقلال و پرسپولیس و همچنین انتقاد صریح عادل فردوسی پور، مجری مردمی و منتقد حکومت، در برنامه تلویزیونی«90»، امیدوار رضایی، یکی از منتصب شده ها در هیئت مدیره باشگاه استقلال در پی انتقادهای صورت گرفته، با ارسال فكسی از استعفای خود از حضور در هیأت مدیره باشگاه استقلال خبر داد. وی با حمله به برنامۀ شفاف کننده و انتقادی «90» نوشت: "نمی‌دانم چطور بعضی از رسانه‌ها و تلویزیون آقای ضرغامی در جهت‌گیری‌های خاص تخریب توهین، بداخلاقی و تهمت بدون محكمه عادلانه و با حضور متهم مسائل نادرستی را به عرصه اجتماعی جامعه می‌كشاند. "

0 comments:

ارسال یک نظر