وتوی دولت مستقل فلسطین زمینه ساز خشونت و اعمال غیرانسانی گروه‌های تندرو می شود

نامه احمد منتظری به اوباما

احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری در نامه ای به باراک اوباما با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین از وی خواسته است که از وتوی پیشنهاد تشکیل دولت مستقل فلسطین خودداری کند. 

 در این نامه که در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله منتظری منتشر شد، آمده است: شما با سخنرانی معروف خود در دانشگاه قاهره با حمایت از اسلام و مسلمانان امتیازی در جهان اسلام برای خود و ملت آمریکا به دست آوردید ولی وتوی احتمالی شما قطعا آثاری مخرّب و منفی و غیر قابل جبران در جهان اسلام به وجود خواهد آورد، و از طرف دیگر زمینه ساز و توجیه گر خشونت و اعمال غیرانسانی گروه‌های تندرو خواهد شد.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

 به نام خدا

 جناب آقای باراک حسین اوباما رئیس جمهور محترم آمریکا

پس از سلام، بنابرانجام وظیفه دینی و انسانی خود لازم می‌دانم جنابعالی را از خطای بزرگ تاریخی که احتمال دارد اتفاق بیفتد برحذر بدارم و آن وتوی پیشنهاد تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

 اینجانب با شناختی که از وضعیت آمریکا دارم احتمال قوی می‌دهم که انتخاب شما در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری بستگی به این وتو دارد. ولی یک چیز از انتخاب شدن و رئیس جمهور ماندن مهمتر است و آن رعایت حقوق ملت مظلوم فلسطین است. در دین اسلام و دیگر ادیان الهی نسبت به مسئله حمایت از مردم مظلوم – از هر دین و ملیتی که باشند – سفارش فراوان شده است.

جنابعالی سال 2017 را در نظر بگیرید که دور دیگر ریاست جمهوری آمریکا پایان یافته است و شما یک دوره و یا دو دوره رئیس جمهور بوده‌اید. ولی افتخار اینکه در برهه‌ای از زمان شما فداکاری کرده‌ای و به مردم مظلوم فلسطین که حق‌شان غصب شده است کمک نموده‌ای با هیچ ریاستی قابل مقایسه نیست. افتخاری که برای فرزندان شما و ملت امریکا هم باقی خواهد ماند. همانگونه که در جنگ بوسنی در سال 1995 آمریکا با دخالت خود از قتل عام مسلمانان جلوگیری کرد و مسلمانان جهان آن اقدام منطقی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

 شما با سخنرانی معروف خود در دانشگاه قاهره با حمایت از اسلام و مسلمانان امتیازی در جهان اسلام برای خود و ملت آمریکا به دست آوردید ولی وتوی احتمالی شما قطعا آثاری مخرّب و منفی و غیر قابل جبران در جهان اسلام به وجود خواهد آورد، و از طرف دیگر زمینه ساز و توجیه گر خشونت و اعمال غیرانسانی گروه‌های تندرو خواهد شد.

 پیغمبر اسلام (ص) فرمود: "انّ لربّکم فی ایّام دهرکم نفحات الا فتعرضّوا لها". شاعر بزرگ ایرانی جناب مولوی این کلام گهربار ایشان را چنین شرح نموده است: "گفت پیغمبر که نفحت های حق / اندرین ایام می آرد سبق / گوش و هش دارید این ایام را / در ربایید این چنین نفحات را".

مرحوم آیت الله العظمی منتظری پدر بزرگوار اینجانب رعایت حقوق بشر و حمایت از مظلومین را از هر نژاد و مذهب که باشند، واجب و لازم می‌دانست و در این راه موقعیت‌ها و منصب‌های دنیایی را فدا نمود و هزینه‌های بس گزاف پرداخت و نام نیک او در تاریخ باقی ماند.

 مصرّانه عنایت شما را نسبت به این مسئله مهم و حیاتی خواهانم. با تشکر

(7 مهرماه 1390) 29 سپتامبر 2011

ایران - قم - احمد منتظری

0 comments:

ارسال یک نظر