هشدار وزیر اطلاعات ایران در مورد 'گرایش دانش‌آموزان به فرقه‌های دگراندیش

مصلحی از رشد گرایش دانش آموزان به "فرقه‌های دگراندیش و انحرافی" خبر داده است

وزیر اطلاعات ایران از افزایش گرایش نوجوانان کشور به دیدگاه ها و رفتارهای غیرقابل قبول برای حکومت سخن گفته است.

به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، گفته است که "فرقه های دگراندیش و انحرافی" به تبلیغ در جامعه دانش آموزی مبادرت کرده اند و در مورد "گرایش دانش آموزان" به این فرقه ها هشدار داده است.

آقای مصلحی این گرایش را به توطئه ای علیه حکومت دانسته و در توضیح نظر خود گفته است: "ایجاد شبهات دینی و سیاسی در جامعه دانش آموزی، رواج و توسعه مظاهر فرهنگ غرب، رواج ناهنجاری های اجتماعی و ترویج نمادهای گروه های انحرافی مانند شیطان پرستان، از دیگر اقدامات دشمن در چارچوب جنگ نرم است."

مقامات جمهوری اسلامی تبلیغ دیدگاه های غیرقابل قبول برای حکومت را ناشی از تلاش "دشمن" برای تشدید نارضایی مردم با هدف تضعیف نظام حکومتی می دانند و از آن با عنوان "جنگ نرم" نام می برند.

حیدر مصلحی در سخنان خود گفته است که گروه های ضد انقلاب و سرویس های اطلاعاتی غربی با سوء استفاده از دانش آموزان، آنان را به انحراف سیاسی می کشانند و روحیه یاس درباره آینده نظام اسلامی را در میان این قشر ترویج می کنند.

وزیر اطلاعات خواستار اقدام مسئولان آموزش و پرورش کشور برای "ایجاد روحیه امید در میان دانش آموزان ایرانی" شده و گفته که چنین حرکتی در سال های اخیر آغاز شده است.

وی گفته که لازم است برای آگاه سازی دانش آموزان از شیوه های جنگ نرم و شناخت دشمن، برنامه ریزی شود و با اظهار این نظر که یکی از اصول جنگ نرم، هیجان سازی است، "مدیریت احساسات دانش آموزان" را یکی از ارکان مهندسی مقابله با جنگ نرم دانسته است.

آقای مصلحی گفته است که وزارت اطلاعات آماده است برای تبیین جنبه های مختلف جنگ نرم و "طراحی مهندسی مقابله با این جنگ" به وزارت آموزش و پرورش کمک کند.

از جمله اقداماتی که وزیر اطلاعات در مقابله با گرایش دانش آموزان به افکار غیرقابل قبول برای حکومت مورد تاکید قرار داده، ترویج مسایل اعتقادی و فرهنگی از طریق تولید و توزیع نرم افزار و لوح های فشرده در میان نوجوانان بوده است.

حیدر مصلحی گفت که از زمانی که وارد کار در وزارت اطلاعات شد، علاوه بر اقدامات اطلاعاتی "هدایت فکری جامعه" را نیز مد نظر داشته اما افزود که علاوه بر تشکیلات اطلاعاتی، نهادهای فرهنگی هم باید "برای مقابله با دشمن به میدان بیایند."

وزیر اطلاعات از نحوه برخورد با تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه بحث برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران به عنوان نمونه یک اقدام موفقیت آمیز اطلاعاتی و فرهنگی نام برد.

وی گفت: "فتنه ۸۸ فقط با اقدام دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ختم نشد، بلکه دستگاه های فرهنگی نیز به ایفای نقش هدایتی پرداختند."

0 comments:

ارسال یک نظر