لحن مجلس ایران در مقابل دولت هشدارآمیز شد

با گذشت حدود ۱۰ روز از غیبت رئیس دولت دهم در محل کار خود در نهاد ریاست جمهوری، در جلسه امروز مجلس تعدادی از نمایندگان با لحنی هشدارآمیز به اظهار نظر در مورد اتفاقات اخیر پرداختند.

به گزارش سایت خبرآنلاین، عباسعلی نورا نماینده زابل با خبر دادن از تلاش "جریان انحرافی" برای جمع آوری امضا از وزرا و استانداران در پای یک" بیانیه "و بدون توضیح بیشتر در مورد بیانیه، به وزیر کشور در مورد تبعات این"توطئه "هشدار داد و علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم، در پاسخ به وی گفت که" جریان انحراف توفیق چنین کاری را نخواهد داشت ".

خبرآنلاین امروز همچنین از درخواست برخی نمایندگان برای برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس خبر داده که خواسته اند "مجلس کار را تمام کند و اجازه ندهد که به کشور ضربه بخورد ".

در جلسه امروز، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران نیز با ذکر اینکه "مشروعیت مسئولین به حکم ولی فقیه است و مابقی تصرف نامشروع است" خطاب به علی لاریجانی گفته: "نباید چنین حالت بلاتکلیفی در کشور باشد. استدعا می کنم جلسه غیرعلنی برگزار کنید تا ببینیم که چه وظیفه​ای داریم؟"

غیبت نامتعارف رئیس جمهوری از محل کار خود، در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران نوعی واکنش به ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات از سوی آیت الله خامنه‌ای تلقی شده و انتقاد گسترده مقام‌های حکومتی را به دنبال داشته است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، امروز ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل) در چهارمین سخنرانی عمومی خود بعد از مخالفت با کناره گیری آقای مصلحی، به انتقاد از "ناهماهنگی و رقابت منفی "در کشور پرداخته است.

آیت الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی استان‌ها و شهرداران مراکز استان‌ها گفته است: "باید از هر کار و اقدامی که موجب پایکوبی و جنجال دشمنان می‌شود و دوستان را نیز ناراحت می‌کند، پرهیز شود."

"احمدی‌نژاد باشد یا نباشد، مسئول نقض قانون است"

در اشاره دیگری به تحولات اخیر دولت، امروز احمد توکلی نماینده تهران در صحن علنی مجلس گفت: "احمدی‌نژاد باشد یا نباشد مسئول عوارض قانون شکنی در اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست که متاسفانه در آینده رخ خواهد داد. "

به گزارش خبرگزاری فارس‌، بهمن محمدیاری نماینده تالش در مجلس هشتم، به دنبال سخنان احمد توکلی اظهار داشته: "ملت شهیدپرور و بسیجیان ما نه تنها معطلی چندروزه کشور را تحمل نمی‌کنند، بلکه حتی تحمل یک‌روز تعطیلی کشور را هم ندارند. "

آقای محمدیاری افزوده است:" مجلس باید در مسائل کشور وارد شود و مقابل کج‌روی‌ها را بگیرد و با شناسایی عوامل پشت‌پرده اجازه ندهد کشور با مشکل مواجه شود. "

در واکنشی جداگانه، امروز احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف در گفتگویی با سایت خبرآنلاین با اشاره به تداوم غیبت رئیس جمهوری از محل کار خود گفته است: "تمام کسانی که دل در گرو این نظام دارند خواهان این هستند که ایشان سر کار خود حضور داشته باشد، اما این بدین معنا نیست که این موضوع سقف ندارد. طبیعی است قانون اساسی جایگاه هر کسی را مشاهده کرده است. "

همزمان، روزنامه کیهان در واکنش به نوشته‌ای از علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایرنا در سایت شخصی خود در مورد "شکسته شدن قلب" رئیس جمهوری نوشته است:"آقای جوانفکر توضیح نمی‌دهد چه اتفاقی افتاده است و از کنار این نکته بسیار ساده و بدیهی به آسانی... عبور می‌کند که ماجرا به عزل آقای مصلحی از وزارت اطلاعات و حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای ایشان در پست وزارت مربوطه می‌شود. "

کیهان ادامه داده است: "راه حل قانونی، شرعی، ولایی و عقلایی آن [مشکل اخیر] نیز پذیرش بی‌چون و چرای این حکم ولایی و قانونی است. بنابراین، این همه آسمان و ریسمان کردن‌های کودکانه برای چیست؟ "

آقای جوانفکر دیروز در سایت خود با اشاره به انتقادات اخیر از رئیس دولت دهم نوشته بود: "او دردمند است، گویا خاری در گلویش فرو رفته است. نه می‌تواند آن را فروبرد و نه می‌تواند آن را برون کشد. از توهین‌های ناجوانمردانه‌ای که به نام دفاع از دین و انقلاب نثارش کرده‌اند، دلش به درد آمده است. "

مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایرنا، با ابراز امیدواری به بهبود روابط رهبر و رئیس جمهور ایران افزوده بود: "اینک دستان محبت‌آمیز پدر او را می‌خواند و لحظه آن رسیده است که فرزند، خود را به آغوش گشوده پدر اندازد."

انتقاد از" توسل جریان انحرافی به اجنه "

روز گذشته، خبرگزاری فارس اظهارات محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با "جمعی از پاسداران "را منتشر کرد که گفته بود: "دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر."

آقای مصباح یزدی با ذکر اینکه "اگر پس از بررسی ادله ولایت فقیه به حقانیت آن پی بردیم، باید پای آن بایستیم" تاکید داشت: "مخالفت با ولی‌فقیه، مخالفت با ائمه و بر اساس روایات در حد شرک بالله است."

همین خبرگزاری، همزمان به انتشار اظهارات حسین فدایی نماینده تهران پرداخت که با انتقاد از یک "جریان انحرافی "گفته بود: "این جریان مدعی است وقتی که مستقیم از ولی عصر [امام دوازدهم شیعیان] دستور می‌گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟ "

وی بدون توضیح بیشتر افزوده بود: "مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می‌کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست."

"جریان انحرافی "، عنوانی است که در ماه‌های گذشته، از سوی منتقدان محافظه کار دولت دهم و برای توصیف برخی همکاران نزدیک محمود احمدی‌نژاد و از جمله اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: بی بی سی فارسی

0 comments:

ارسال یک نظر