برندهايي كه نام مستعار شدند

حضور و تأثیر برخي برندها آنقدر آشکار است که در فروشگاه‌ها هنوز پس از سال‌ها مشتریان هر دستمال کاغذی را "کلینکس" ‌می‌خوانند، برای خرید پودر لباسشویی تقاضای "تاید" ‌می‌کنند، برای خرید مایع ظرفشویی "ریکا" ‌می‌خواهند، هر مایع سفیدکننده را "وایتکس" ‌می‌نامند، به هر کیک چندلايه‌اي "تی‌تاپ" ‌می‌گویند و "پفک" طلب ‌می‌کنند حتی اگر محصول "چی‌توز" باشد


به گزارش پول‌نيوز، اولین مدل پاپ‌کورن که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به اسم چسترفیلد و حالا در مشابهت با همين نام اين محصول در ايران بطور عاميانه "چس فيل" ناميده مي‌شود .


از ديگر كاربردهاي خطابي رايج برندها مي‌توان از "ماتیک" براي رژ لب، "سامسونت" براي كيف اداري، "اسمارتيز" براي دراژه شكلاتي و "اسکاچ" براي بافته ظرفشويي، "پنپرز" براي پوشك كامل بچه، "کلمن" براي ظروف دردار يا شيردار آب ، "ليپتون" براي چاي كيسه‌اي، "پيف‌پاف" براي اسپري حشره‌كش ، "اتود" براي مداد نوکی و "نسکافه" براي قهوه فوری را نام برد.


و البته سانديس و مصرف كنندگان خاص آن (ساندیس خورها) نيز اخيراً به اين جمع اضافه شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر