بزرگداشت تولد شهید کیانوش آسا توسط دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت

جــرس: روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت با حضور در پارک شهید آسا و قرار دادن پوسترهای این شهید راه آزادی و روشن کردن شمع سبز و بستن روبان های سبز به صندلی های پارک پیشاپیش به استقبال سالروز تولد شهید کیانوش آسا رفتند و بار دیگر یاد و خاطره ی کیانوش آسا را زنده کردند.

به گزارش دانشجو نیوز، دقایقی بعد از این حرکت دانشجویان، نیروهای حراست دانشگاه علم و صنعت سریعا به پارک آسا رفته و پوسترهای کیانوش و شمع ها و روبان های سبز را جمع آوری کرده و در پارک آسا مستقر شدند.
کیانوش آسا، ۲۵ ساله، مهندس شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت تهران بود. او روز ۲٣ خرداد برای انجام امور مربوط به پايان‌نامه دوره کارشناسی ارشد خود از کرمانشاه (زادگاهش) به تهران می‌رود و در روز ۲۵ خرداد در راهپیمایی میلیونی خیابان آزادی شرکت می‌کند. وی در این روز مورد اثبات گلوله قرار میگیرد و هنگام انتقال به بیمارستان مفقود می شود.

خانواده کیانوش ۹ روز بعد جسد وی را در پزشکی قانونی تهران شناسایی می‌کنند. در تمام روزهایی که خانواده کیانوش دنبال نشانی از او بودند به آنها گفته شده بود کيانوش در اوين زندانی است.

«پارک شهید آسا» محوطه ی وسیع فضای سبزی در دانشگاه علم و صنعت است که پس از اعلام خبر شهادت کیانوش آسا توسط جمعی از فعالین دانشجویی این دانشگاه به نام این شهید دانشجو نامگذاری شد. لازم به ذکر است کیانوش آسا متولد آخرین ساعات ۲۹ اسفند ۱۳۶۲ بود و این دومین سالی است که خانواده و یاران دبستانی او مراسم تولد او را در غیابش برگزار می کنند.

0 comments:

ارسال یک نظر