آزادی دو فعال سیاسی در مازندران: محمدرضا ملکیان و ایمان صدیقی

دکتر محمدرضا ملکیان از اعضای ستاد مهندس موسوی در مازندران و ایمان صدیقی از اعضای ستاد دانشجویی مهدی کروبی در مازندران این استان، روز گذشته با سپردن وثیقه ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش دانشجونیوز، اتهام دکتر ملکیان از سوی دادستانی شهرستان آمل اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ذکر شده است. ملکیان دبیر سابق تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و عضو فعال شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در دهه ۷۰ بوده که در سال ۷۳ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود. این عضو فعال ستاد مهندس موسوی در مازندران در روز ۲ اسفند از سوی نیروهای امنیتی در آمل دستگیر و به بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری ( شهید کچوئی ) منتقل شده است.

ایمان صدیقی هم که در روز ۱ اسفند توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بود ابتدا به حفاظت اطلاعات سپاه شهرستان بابل منتقل و سپس راهی زندان متی کلای بابل شد. این عضو فعال ستاد دانشجویی مهدی کروبی در مازندران در زندان متی کلای بابل در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زد و پس از ۴ روز از اعتصاب غذا به زندان اداره اطلاعات ساری ( شهید کچوئی ) منتقل شد. ایمان صدیقی که عضو شورای عمومی دفتر تحکیم بوده در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری پس از ۱۱۸ ساعت اعتصاب غذا به درمانگاه این زندان منتقل شد و به اعتصاب غذایش پایان داد. اتهام این فعال دانشجویی از سوی دادستانی شهرستان بابل اقدام علیه امنیتی ملی و تحریک مردم به تظاهرات و ایجاد اغتشاش و تبلیغ علیه نظام ذکر شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر